środa, 31 grudnia 2014

Pancakes z buraków | bezglutenowe | wegańskie



Na blogu coraz częściej zaczną pojawiać się przepisy na dania wegańskie lub bezglutenowe. 
Placuszki mogą się rozwalać, dletego trzeba je smażyć na większym ogniu i szybko przewracać by nie zdążyły się rozpadnąć. Gdy jednak to nastąpi, należy je poprostu lekko "posklejać". Jest to zależne od ilości wody, ja przeważnie robię wszystko na oko. 
By powstał jakiś kształt, na patelnię kładziemy foremkę na pierniki i wlewamy do niej ciasto. 
Chwilkę smażymy i aż "złapie spód" ściągamy. 

piątek, 26 grudnia 2014

Lżejszy aniołek


Pyszne.
Ten przymiotnik określa idealnie ten placek.
Puszysty, delikatny, leciutki jak puch.
Przygotowany w troszkę zdrowszej wersji, bo z mąką pełnoziarnistą, ciemnym cukrem i jogurtem naturalnym. Jeden z moich ulubionych.
Idealny na święta, ale też na Sylwestra, imprezę czy urodziny.


wtorek, 23 grudnia 2014

Cynamonowe pełnoziarniste gwiazdki


Pierniczki zniknęły w szybkim tempie, tuż przed samymi świętami.
Ciastka zostały upieczone w szybkim tempie, awaryjne ale bardzo dobre.
Chcąc zmniejszyć kaloryczność nie maczamy ich w cukrze.
Są pełne zdrowych węglowodanów, zaspokajają potrzebę na słodycze i są pyszną alternatywą. 

Już jutro Wigilia, dlatego życzę Wam zdrowych, pogodnych, smacznych i zdrowych świąt Bożego Narodzenia. Nie złośccie się na innych. Uśmiechajcie się więcej i myślcie jeszcze bardziej pozytywnie niż zwykle. Główki do góry, spędźcie jak najlepiej czas w gronie najbliższych. Odpocznijcie od problemów, a w nadchodzącym Nowym Roku spełniajcie marzenia - nawet te najskrytsze. 

niedziela, 14 grudnia 2014

Niskokaloryczne pełnoziarniste pierniczki z białą czekoladą


Zdrowa pierniczkowa alternatywa!
Pełnoziarniste, bardzo mocno pachnące.
Można się nimi zajadać zaraz po upieczeniu, natomiast mogą też długo leżeć
Od kilku lat robię z jednego przepisu i zawsze podbijają moje serce oraz serca innych.


piątek, 12 grudnia 2014

Pełnoziarniste racuszki


Nie mam pojęcia dlaczego, ale racuszki kojarzą mi się mocno z zimą.
Wczoraj rano mocno zapachniało mi cynamonem i powstały pełnoziarniste placuchy,
Mi smakowały bardzo, a Tobie przypadły do gustu?

wtorek, 9 grudnia 2014

Sernik z jogurtów greckich na marchewkowym spodzie


Ciasto pyszne, zdrowe, cynamonowo-korzenne.
Mocno marchewkowy spód, masa lekko kwaskowata.

Masa normalnie wychodzi bardziej puszysta, natomiast ja miałam małą awarię z piekarnikiem oraz formą.

sobota, 6 grudnia 2014

Twarogowe placuszki z cynamonową gruszką


Pokochałam ostatnio gruszkę, ale w wersji duszonej. Wkładam ją do prawie każdego śniadania.
Jest bardzo słodka, a połączona z placuszkami lub jaglanką tworzy świetne połączenie.

piątek, 5 grudnia 2014

Ciasteczka czekoladowo-owsiane dla świętego Mikołaja


Mikołajkowe czekoladowo-owsiane ciasteczka zostały pożarte (sic!) zanim przyszedł Mikołaj.
Najwidoczniej ktoś tu lubi mocno czekoladowe i pełne zdrowia ciasteczka, więc na zdrowie!


wtorek, 2 grudnia 2014

Cynamonowo-orzechowe orkiszowe ciasto z nutą malinową


Ciasto rozpływa się w ustach, mocno orzechowe, z nutą malin, posypane czekoladą, wilgotne, słodkie i zdrowsze od jego innych czekoladowych kolegów. 
Na wigilijnym stole, wśród barszczu i pierogów; podczas świątecznego poranka, przy filiżance cappuccino i śpiewaniu kolęd, kawałek tego ciasta wprawi każdego w jeszcze bardziej bożonarodzeniowy nastrój. 

Tym oto wpisem rozpoczynam serię wypieków słodzonych stewią! 
Co najmniej raz w tygodniu będę dodawała przepis na jakąś słodkość słodzoną tą cudowną roślinką.

Indyk teriyaki z grillowaną marchewką i selerem naciowym


niedziela, 30 listopada 2014

Batoniki fitness


Na sklepowych półkach roi się od fit, fitness, owsianych, zbożowych, odchudzających batoników przepełnionych cukrem pod wieloma postaciami. Czasem cukier, lub syrop glukozowo-fruzktozowy jest na pierwszym lub drugim miejscu. Więc dlaczego w/w batoniki nazywają się batonikami owsianymi, choć według składu powinny być określone mianem cukrowo-glukozowych? 
Producenci na każdym kroku chcą nas oszukać. Pisząc na opakowaniach fit, czy owsiane.. osoba nic nie wiedząca o zdrowym odżywianiu chwyta tą bombę kaloryczną i pochłania w dużych ilościach bo przecież jest fitness, czyli zdrowa. Czytajcie opakowania, czytajcie składy. Często na pozór zdrowe jedzonko okazuje się pełne cukrów, tłuszczy i samej chemii.

Przygotowałam zdrowy zamiennik dla rządnych słodkości osób praktykujących "healthy lifestyle".
Nie ma w nich żadnych "E", konserwantów, chemii, niezdrowych tłuszczów trans czy masy cukru.
Zawierają zdrowy dla jelit błonnik, wiele witamin i minerałów. Sycą na długo, są mega słodkie.
Dodatkowo miód i żurawina wspomagają naszą odporność.


sobota, 29 listopada 2014

niedziela, 23 listopada 2014

piątek, 14 listopada 2014

Chipsy buraczane



Chipsy buraczane to idealna alternatywa dla osób będących na diecie lub po prostu zdrowo się odżywiających. Smakują naprawdę świetnie. Niektóre cieńsze są lekko chrupkawe; te grubsze (miększe) maczane w sosie, rozpływają się w ustach.
Lubisz chrupać przed telewizorem pełne tłuszczu chipsy ze sklepu? Może pora wypróbować zdrowszą wersję? Buraczana będzie odpowiednia na początek.. a więc.. smacznego.


sobota, 8 listopada 2014

sobota, 25 października 2014

Pływające rogale


Przepis dostałam od mojej ukochanej babci :)
Idealne na niedzielne śniadanie w duecie z kawą.
Dżem dobry! :)

Otrębowe placuszki


Te placuszki przyspieszą metabolizm już od rana.
Otręby zawierają sporą ilość błonnika, który usprawni pracę brzuszka, jajko doda nam białka, maślanka wzbogaci nas o wapń, a odpowiednio dobrane mąki dostarczą zdrowych węglowodanów.

piątek, 24 października 2014

środa, 22 października 2014

Proziaki z dżemem na idealny poranek


Proziaki to smak mojego dzieciństwa. Jadałam je ciągle. Najlepsze były te robione przez babcię na starej blaszce w kuchni lub przez ciocię kilka lat temu nad ogniskiem na biwaku. Smak nieziemski, niezapomniany.
Można robić małe, duże, płaskie i bardziej napuchnięte. Malutkie nadają się świetnie jako przekąska przed telewizorem lub deser po obiedzie, natomiast duże można przekroić, posmarować ulubionym dżemem i zabrać w plener.
Moją ukochaną wersją są te z dżemem malinowym oraz z aronii.
A Tobie jaki najbardziej odpowiada? :)
Spakuj ze sobą proziaka do szkoły, pracy, na uczelnię lub delektuj się smakiem przy dobrej książce i kawie. Sycące, smaczne i słodziutkie!

niedziela, 19 października 2014

Śniadaniowa tarta z masą jogurtowo-aroniową i jeżynami



Zdrowa alternatywa dla typowych kruchych tart. Słodka, chrupiąca, delikatna. Ciasto świetnie komponuje się z delikatną, piankową masą. Idealnie nadaje się na śniadanie: połączenie węglowodanów, niskiej ilości tłuszczów oraz spora ilość białka dostarcza już od rana właściwości odżywczych, a słodki posmak podnosi poziom hormonu szczęścia. Zacznijmy dzień od zdrowego śniadania :)


Owoce z owsianą kruszonką