poniedziałek, 31 marca 2014

Lekkie jabłkowo-owsiane pancakes


Kończy się sezon. Zaczynają się pojawiać "nowości" na sklepowych półkach. Zima odchodzi w niepamięć, bo już  mamy wiosnę! 


Pancakes to chyba moje ulubione danie. Można je modyfikować jak się chce i zawsze wyjdą przepyszne :) choć u mnie w domu często mają bardziej wygląd jajecznicy, bo różnie z moimi eksperymentami bywa. Ale spokojnie. Te niżej wyszły M E G A. Delikatne, wilgotne, puszyste i słodziutkie, mimo tego, że nie dodałam ani grama cukru, a jedynie "posłodziłam" cynamonem. Są jak najbardziej dietetyczne i zdrowe. Jabłka i cynamon wspomagają metabolizm, a płatki owsiane likwidują zły nastrój oraz korzystnie wpływają na stan skóry, włosów i paznokci. Wszystko dla zdrowia! 

Składniki:
2 jajka
3  łyżki mąki pełnoziarnistej
1/2 szkl. płatków owsianych
1 łyżeczka otrębów
Średnie jabłko
Cynamon
Przygotowanie:
Płatki zalać wrzątkiem do ich poziomu (nie dolewać wody!). W tym czasie zetrzeć jabłko na małych/średnich oczkach. Wymieszać z lekko ubitymi jajkami, otrębami, cynamonem i mąką. Dodać "napęczniałe" płatki owsiane. Smażyć na lekko naoliwionej patelni, na małym ogniu. 
Dodatki do moich placuszków: tahini i żurawina (według mnie idealnie współgrają z jabłkowymi pankejkami :> )
Nie pozostaje nic innego, niż delektowanie się zdrowym śniadankiem. Smacznego! :)


Jabłkowo owsiane pancakes






1 komentarz:

  1. Bardzo apetyczne naleśniczki i pięknie zrobione fotki!

    OdpowiedzUsuń