poniedziałek, 3 marca 2014

Kotlety nie schabowe, czyli kotleciki jajeczne



Pierwszy post - więc się przedstawię.

Jestem Iza :)
16 letnia miłośniczka fotografowania, gotowania i robienia wszystkiego co ciekawe/dziwne i interesujące.
Co jeszcze? Najważniejsze chyba wiecie.

A po co ten blog?
Wpadłam na ten pomysł wczoraj w nocy.
Mam już jeden blog (o tym kiedy indziej), dlatego małe bo małe, ale jakieś doświadczenie mam.
Pierwsza myśl-będzie to dodatkowa motywacja dla mnie.
Druga? Pomogę choć trochę innym.
Doskonale pamiętam pierwszy tydzień listopada, jak postanowiłam wszystko zmienić.
Zero słodyczy, napojów słodkich, chipsów, fast foodów - ta myśl mnie zabijała.
Spędziłam dobrych kilka godzin, na szukaniu motywacji, zjadliwych przepisów czy też ćwiczeń które w miarę mi się spodobają.
Minął tydzień. Drugi..Trzeci..Samopoczucie lepsze..Cera lepsza..Coś tam ubyło..Oczy i buzia roześmiane..Spodobało się?I to jak! Owszem, zdarzyło się wiele wpadek. Wiele wieeeeele. Ale u "spowiedzi byłam", grzechów się pozbyłam, a teraz czas na nawrócenie!
Wracając do tematu. Chcę pomóc innym, bo wiem jak początek był ciężki. Jak już zaczniesz-samo Cię wsysa i nie ma odwrotu:) Może, by tak po prostu jeść ZDROWO? Lżej, bardziej domowo?
A trzecia? Kocham fotografować jedzenie! Ot co!

A teraz moje 7 zasad:
1. Dużo ruchu
2. Zdrowe odżywianie
3. Nie liczymy kalorii.
4. ŚNIADANIE jem jak królowa!
4. Słodycze tylko domowej roboty
5. Dużo warzyw i owoców
6. Woda, herbata zielona/czerwona - podstawa!
7. Pokochaj siebie. Teraz, jaka jesteś. Później będzie jeszcze lepiej:)

CZAS NA PRZEPIS!


Składniki na placuszki jajeczne (ok. 10 małych kotlecików) :
5 jajek (4 ugotować, jedno zostawić w spokoju :>)
+|- pół szkl. bułki tartej (ja dałam trochę bułki, trochę otrębów)
2 łyżki mleka
Przyprawy (u mnie tylko pieprz i sól)
Natka pietruszki
Olej do smażenia

Przygotowanie:
Jajka ugotowane po obraniu i ostudzeniu rozdrobnić widelcem lub zetrzeć na tarce. Dodać mleko, surowe jajko i bułkę tartą (trochę zostawić do obtoczenia). Dodać pokrojoną pietruszkę i przyprawy, wymieszać. Formować małe placuszki i obtoczyć w bułce. Smażyć na małym ogniu. 

Proste? Proste. 
Przepis na smaczny, jajeczny obiadełek :)

Kotleciki jajeczne







1 komentarz:

  1. Świetnie się zapowiada, Twoje zasady są i moimi:)
    Pozdrawiam i wiele frajdy z blogowania życzę:)

    OdpowiedzUsuń