sobota, 29 marca 2014

Wiosenne tosty francuskie


"Serek wiosenny" robimy już dość długo, czasem nawet w zimie, gdy warzywa są w miarę okej, ale niestety najczęściej są przyklapnięte i bez smaku. Gdy tylko pojawiły się w sklepach świeże, od razu popędziłam do marketu i kupiłam rzodkiewkę i ogórka. Szczypiorek mam w domku. Rośnie spokojnie w kuchni na parapecie.

Za oknem coraz zieleniej, żyć się chce, pachnie trawa, no i pachnie serek. Uwielbiam go. Kojarzy mi się z rodzinnymi śniadaniami, ale często smaruję nim również kanapki do szkoły.

Z racji tego, że przeważnie mam mało czasu przed lekcjami, staram się robić sobie w miarę szybkie, proste, ale pyszne śniadanie. Tak też powstały "Wiosenne tosty francuskie". Proste, smaczne i przywołujące wiosnę. Świetnie również będą pasowały na śniadanie np. w Lany Poniedziałek. Idealnie komponują się z sokiem 100% Tymbark Czerwony Grejpfrut. 

Takie tosty są nie tylko dobre na weekendowe śniadanie, ale również w oka mgnieniu możemy je zrobić w ciągu tygodnia :) Tosty idealne!

Serek wiosenny:
250 g twarogu
1/2 ogórka szklarniowego
4 rzodkiewki
1/2 pęczka szczypiorku
2 łyżki jogurtu greckiego
Sól i pieprz
Przygotowanie:
Twaróg rozgniatamy widelcem i łączymy z jogurtem greckim. Ogórek i rzodkiewki kroimy na drobne kosteczki, a szczypiorek siekamy. Wrzucamy do serka i przyprawiamy.
Serka jest dużo więc spokojnie wystarczy i na tosty, i na kanapkę i na cokolwiek innego :)

Tosty francuskie: 
4 kromki chleba tostowego pełnoziarnistego
Jajko
4 łyżki mleka
Sól i pieprz
1 łyżeczka masła
Słoik/Wałek
Przygotowanie:
Jajko z mlekiem i przyprawami mieszamy w talerzu do zupy. Odcinamy skórkę od chleba tostowego i wałkujemy (ja robiłam to słoikiem; skórki odkładamy gdzieś na bok, też się przydadzą). Nakładamy serek i zwijamy. Rozgrzewamy patelnie i wrzucamy masełko. Roladki maczamy dobrze w jajku i wrzucamy na patelnie. W resztce jajka maczamy skórki i również przekładamy na patelnie. Smażymy aż będą złociste. Podajemy z serkiem, sałatką i pysznym sokiem.


Wiosenne tosty francuskie






Wielkanocne Smaki - edycja IVŚniadanie TYMBARKALE JAJA!

2 komentarze:

  1. Ale wiosenne smaki! Ten serek mmm :3
    Super pomysł na śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń