piątek, 18 kwietnia 2014

Bananowa babeczka z mikrofali


Czy desery muszą być zawsze ciężkie, pracochłonne i niezdrowe? Nie muszą :) Mimo, że mikrofali unika wiele osób, ja gdy mam ochotę na coś słodkiego dość często właśnie z niej korzystam.

Właściwości składników babeczki w wielkim skrócie:
Jajka: dostarczają: witaminy A, D, E, K, B2 i B12 oraz wapno, żelazo, magnez, fosfor i potas. A najcenniejszy składnik? Oczywiście pełnowartościowe białko!
Banany: dostarczają: beta-karoten, witaminy A, B1, B2, B5, B6, B11, B12, PP a także witaminę C, D, E i K. Zawierają znaczne ilości przeciwutleniaczy. 
Płatki owsiane: dostarczają duże ilości błonnika, witaminę B1 i kwas pantotenowy (korzystnie wpływają na stan skóry, włosów i paznokci!).
Mąka pełnoziarnista: im mniej przetworzona - tym ma więcej błonnika, soli mineralnych, wapnia, fosforu i magnezu.

Jedna babeczka - a tyle zdrowia! :)



Składniki na 2 babeczki:

1 jajko
1 banan
1 łyżeczka proszku do pieczenia (płaska)
1 łyżka płatków owsianych
2 łyżki mąki pełnoziarnistej
2 lyzki mleka
Przygotowanie:
Banana rozgnieść i połączyć z rozbełtanym jajkiem. Dodać resztę składników i bardzo dokładnie zamieszać. Przelać do filiżanek/kubków/kokilek i "piec" w mikrofali przez ok. 1,5/2 minuty.

Bananowa babeczka z mikrofali





Babeczki z mikrofali Babki i babeczki Zdrowy tryb życia Dania dla urody

11 komentarzy:

  1. I czemu ja nie mam mikrofali?! :<

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowe desery to jedyne, które zjadam, a banany to chyba moje ulubione owoce, bo są dostępne przez cały rok :) Wniosek: przepis baardzo mi się podoba <3

    P.S. Napisałam do Ciebie maila ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się to Twoje eksplorowanie mikrofali. Szkoda tak ciągle uruchamiać biedny piekarnik, czas przerzucić się na coś mniejszego. Wypróbuję przepis, banany są :)
    Wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja akurat mikrofali nie mam, a chętnie bym od czasu do czasu sobie taką mini babeczkę do kawy zrobiła! urocze są i bez wątpienia smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje wersja takiego bananowego desery mega z mikrofalówki jeszcze lepiej kupuje to <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno wypróbuję! Twoje poprzednie babeczki już zrobiłam, jestem ich wielką fanką :) A banany to ulubione owoce mojej rodzinki, więc tym razem na pewno zrobię od razu kilka sztuk :D

    OdpowiedzUsuń
  7. i jest kolejna! uwieliam Cię za te babeczki, mówiłam już? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na jakiej mocy należy piec babeczki?

    OdpowiedzUsuń