wtorek, 1 kwietnia 2014

Bezglutenowe najmniej kaloryczne tortille

Kolejny domowy fast food. Nie lubię już jadać na mieście - oduczyłam się. Kiedyś jadałam często. Teraz zdrowe i dietetyczne odżywianie górą! W końcu troszkę mi ubyło, humor lepszy a cera zdecydowanie się wygładziła. Dlaczego ja wcześniej nie zmieniłam swoich nawyków żywieniowych? Teraz żałuje, ale nadrabiam. Nadrabiam tłuste jedzenie - smakiem. Kudłaci Kucharze stosują te same zasady co i ja. Ubyło im? Ubyło. Głodowali? Nie. I chwała im za to! Nie zrezygnowali z tego co kochają :) nadal jedzą to co chcą.. ALE... dużo zdrowiej i mniej kalorycznie :) układ idealny!

Dietetyczne wrapy. Naleśniki osoby na dietach odstawiają, ale dlaczego? Nie widzę powodu. Również bezglutenowcy sobie radzą. Mają mąkę i ryżową i kukurydzianą itd. Naleśniki więc też jedzą :)

Moje naleśniczki dzisiejsze były chyba najbardziej dietetycznymi w całej karierze naleśnikarskiej! :)

Mój jeden naleśnik ma tylko ok. 110 kcal! (normalna tortilla pszenna ma conajmniej 198 kcal!)
Mc Wrap Grillowany Kurczak ma często ponad 420 kcal!


A dodatki? Niżej przedstawiam kaloryczność możliwych, lekkich dodatków: (sporządzone na podstawie strony ILE WAŻY :
Zielone - do 50 kcal
Pomarańczowe - do 160 kcal
Czerwone - zabronione!
Plaster pomidora: 3 kcal
Ogórek (5 plasterków): 3 kcal
Liść sałaty: 1 kcal
Garść świeżego szpinaku: 4 kcal
Papryka czerwona: 28 kcal/100 g
Łyżka kukurydzy konserwowej: 16 kcal
Łyżka większości kiełków: od 3 kcal - 20 kcal
Cebula: 32 kcal
Oliwki zielone (10 szt.): 31 kcal, czarne: 40 kcal
Kolety sojowe a la schabowy (5 sztuk): 93 kcal
Gotowana pierś z kurczaka: 151 kcal/100 g
Filet z piersi z kurczaka w panierce: 268 kcal/100g 
Grillowany filet z piersi z kurczaka: 123 kcal/100 g 

A co z sosem? Najlepiej zrobić na bazie jogurtu naturalnego i np. musztardy. Majonez jest wykluczony, nawet ten light!
Łyżka majonezu: 166 kcal!
Łyżka majonezu light: 121 kcal!
Łyżka jogurtu naturalnego: 15 kcal!
Łyżka musztardy: 18 kcal


Składniki na 4/5 tortilli:
1 jajko
3/4 szklanki mąki kukurydzianej
3/4 szkl. mleka 0,5% lub sojowego
Sól, pieprz, przyprawy
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody
Przygotowanie:
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy ze sobą i odstawiamy na kilka minut. Rozgrzewamy bardzo mocno patelnie i polewamy łyżeczką oliwy (możemy rozetrzeć pędzelkiem). Szybkim ruchem wylewamy tortille na patelnie i smażymy aż "boki zaczną odchodzić". Przewracamy naszego naleśniora i smażymy znowu kilka chwil. Zsuwamy na odwrócony talerz. Podajemy z FIT dodatkami.

A u mnie wrapy z:
1. Ugotowany szpinak z kotlecikami sojowymi
2. Kotlety sojowe, papryka, pomidor i sałata

Bezglutenowe najmniej kaloryczne tortille!














Gotuj i chudnij jak Kudłaci Kucharze! Naleśniki wiosenne FIT Zdrowy tryb życia

13 komentarzy:

  1. No świetne! Pewnie pyszne :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne! Z chęcią zrobię takie wrapy w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobra opcja na przetransportowanie posiłku do pracy. Dawno nie robiłam naleśników. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowe tortille są najlepsze na świecie! A takie jak Twoje to samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wrapy tylko takie! ile w tym zdrowia, zamiast chemii <3

    OdpowiedzUsuń
  6. O mniam, natchnęłaś mnie. Mój chłopak uwielbia tortille, ale oczywiście... samemu mu się nie chce robić i kupuje gotowe pszenne. Już robiłam żytnie i pełnoziarniste, teraz czas na kukurydziane :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie proporcje ułożyć do 1 tortilli, jesli do 4/5 potrzeba 1 jajka? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj z samym białkiem albo 1 jajkiem

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. a czy mozna mleko zastapic woda???? i szklanka w przepisie ma jaka pojemnosc???

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko fajnie ale to nieco zmodyfikowany naleśnik a nie tortilla. Nie mieszaj pojęć

    OdpowiedzUsuń