środa, 23 kwietnia 2014

Dietetyczne wege-burgery z pieczarek i rzeżuchy (jeden kotlet 35 kcal!)


Jestem wręcz zakochana w wege-burgerach! Po co zajadać się mięsnymi kotletami (pełnymi tłuszczu), hamburgerami z byle budki czy "maka". W domu można zrobić jeszcze lepsze, smaczniejsze i sprawdzone burgery. Zajmie nam to chwile, fakt.. łatwiej jest wyskoczyć do knajpki niedaleko lub zadzwonić i zamówić cheeseburger'a, ale czy wiemy na pewno co jemy? No właśnie, niestety nie.

Zachęcam do wykonania tych burgerów, są mega niskokaloryczne,  mają kilka razy mniej kalorii niż ich "przyjaciele z mięsa" (zwykły hamburger ma ok. 800 kcal, ten z "maka" bez dodatków: 255 kcal - ale który bardziej Cię nasyci? Ten z maka, czy domowy? Odpowiedź chyba jest oczywista.).

Składniki na ok. 10 kotlecików (całość ma ok. 350 kcal):
200 g pieczarek
2 jajka
4 łyżki bułki tartej
1 łyżeczka otrębów
Garść rzeżuchy
Olej do smażenia
Sól, pieprz
Do burgerów: bułki (najlepiej domowe, ciemne) i ulubione dodatki. (u mnie: roszponka i pomidor)
Przygotowanie:
Pieczarki dokładnie myjemy i kroimy jak nam wygodnie. Zrywamy garść rzeżuchy i dorzucamy do pieczarek. Rozdrabniamy blenderem (u mnie na gładką masę, ale jeśli ktoś lubi nie trzeba aż tak dokładnie). Wbijamy jajko, wrzucamy otręby i bułkę tartą. Dokładnie mieszamy. Przyprawiamy odrobiną soli i pieprzem. Rozgrzewamy patelnie, polewamy odrobinką oleju i smażymy tak jak zwykłe kotlety. Trzeba bardzo uważać przy przewracaniu. Są one dość "gibkie" i gdy za szybko uznamy, że można je przewracać rozwalą nam się. Gdy skończy nam się już masa, na patelni układamy bułki i podpiekamy. Podajemy z ulubionymi dodatkami.


Dietetyczne wege-burgery z pieczarek i rzeżuchy





Zdrowy tryb życia Pieczarkowy Tydzień 2014 Rzeżucha na talerzach

9 komentarzy:

  1. Genialne przepis już jest mój <3 !

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudnie! Coś dla mnie bo jestem jaroszką ;) Przepis zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam kiedyś wege-burgery z ciecierzycą i naprawdę mi smakowały. Z pieczarkami to świetny pomysł. Zapraszam do dodania wpisu do mojej akcji Pieczarkowy Tydzień 2014 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja poproszę takiego burgera :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dopiero po zagłębieniu się w świat blogów kulinarnych stwierdziłam, że burger to jednak prawilne jedzenie ;) Jak dotąd kojarzyło mi się tylko z macdonaldami i innymi burgerkingami, a teraz coraz to napotykam się na te z kotletami ze strączków i chyba w końcu sama coś zrobię.
    A zdjęcia to Ty robisz przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoje wege-burgery są tak genialne, że z każdym kolejnym przepisem coraz bardziej chcę sobie takie zrobić! <3 A wiesz..właściwie to dzisiaj sobie takie wyczaruję :-D

    OdpowiedzUsuń
  7. wege i jajka w przepisie, nie można ich pominąć i dodać np. mąki ziemniaczanej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wege - wegetariańskie
      vegan - wegańskie

      Usuń