poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Drożdżowe bułeczki z chałwą


Póki mam czas - piekę ile w lezie. Było to moje pierwsze, ale jakże udane, podejście do ciasta drożdżowego. Uwielbiam i drożdżówki, i chałwę. A ileż można robić tradycyjne? Dlatego postanowiłam troszkę pokombinować. No i wyszły przepyszne. W niedzielne popołudnie, przy filiżance pysznej kawy, smakowały idealnie. Aż szkoda, że już poniedziałek.
Przepis na 20 bułeczek:
Rozczyn:
3 łyżki mąki pszennej
2 łyżki letniego mleka
1 łyżka cukru
30 g drożdży 


Wszystko wymieszać i pozostawić w ciepłym miejscu na 15 minut.

Ciasto:

Rozczyn
500 g mąki pszennej
1 jajko
2 żółtka
2 i pół łyżki cukru
Szczypta soli
3/4 szklanki mleka
2/3 łyżki roztopionego masła

Połączyć wszystkie składniki i dokładnie wyrobić ciasto. Pozostawić w miseczce, przykryć ścierką i zostawić w ciepłym miejscu na ok.1,5 h. 

Nadzienie:

200 g chałwy (u mnie: 150 g zwykłej i 50 g bakaliowej)
1 białko
1 łyżka śmietany kremówki

Chałwę rozdrobnić widelcem, wymieszać z białkiem i śmietaną.

Końcówka:
Gdy ciasto wyrośnie, wyrobić jeszcze raz, podzielić na równe części. Rozpłaszczyć, nałożyć łyżką masę i uformować bułeczkę. Ułożyć na wysmarowanej masłem blaszce, oprószone mąką i odłożyć w ciepłe miejsce na 30 minut i przykryć ścierką. Przed pieczeniem posmarować białkiem. Piec w temperaturze 190 ºC przez około 25-30 minut.

Drożdżowe bułeczki z chałwą







Chałwa w roli głównej Zdrowe fingerfood Na majówkę Przepis na chwilę kawowej przyjemności

11 komentarzy:

  1. Z chałwą?! Boże ja to chcę! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo bardzo smacznie i delikatnie wyglądają mysle że jak je zrobię to i moja siostra się bardzo ucieszy mniam :) !

    OdpowiedzUsuń
  3. Wierzę, że smakowały idealnie! Ciasto drożdżowe to moje ulubione z dzieciństwa, tak samo jak chałwa.

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne bułeczki! wyobrażam sobie te pyszne nadzianie, choć za chałwą nie szaleję to z wielką chęcią w popołudniową niedziele do kawy bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam w akcji chałwa! Świetne te bułeczki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, z chałwą musiał smakować zupełnie wyjątkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jej wyglądają jak z ciasta francuskiego i jeszcze moja ulubiona chałwa <3

    OdpowiedzUsuń
  8. te bułeczki muszą być boskie, uwielbiam chałwę

    OdpowiedzUsuń
  9. cudowne zdjęcia. i jakie rumiane te bułeczki *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za udział w akcji chałwa. Wielkie brawa za super przepis. Pozdrawiam i do następnego razu! :-D

    OdpowiedzUsuń
  11. Świeżo upieczone drożdżówki musiały smakować obłędnie razem z kawą *o* Fajny pomysł, żeby nadziać je chałwą ;)

    OdpowiedzUsuń