środa, 2 lipca 2014

Placuszki cukiniowe


Przeglądając wiele diet..tych "w miarę" sensownych i kompletnie bezsensownych wpadłam chyba jak każdy na dietę Dukana. Szczerze mówiąc.. bez węglowodanów i cukrów spokojnie przeżyłabym dość długi czas. Jajka uwielbiam, otręby na co dzień wykorzystuję, kurczaka i ryby przeważnie jem na obiad, a białe serki i jogurty uwielbiam.

Poniższy przepis jest idealny na II Fazę czyli naprzemienną - P+W (białko+warzywa). Nie jestem na tej diecie, ale śledząc mój jadłospis zdarzają się u mnie dni całkowicie białkowe lub naprzemienne.

Placuszki z całego serca polecam. Są to jedne z moich ulubionych. Idealne na śniadanie, kolacje a nawet obiad. Często zabieram różne do placuszki do szkoły, w podróż lub stoję nad kuchenką na działce. Smaczne, zwarte i zdrowe.

Składniki:

2 jajka
Pół cukinii
2 łyżki otrąb pszennych
Sól, pieprz
3 łyżki mąki pełnoziarnistej
Przygotowanie:
Jajka należy rozbełtać i dodać do nich przyprawy. Cukinię ścieramy na grubych oczkach i wrzucamy do jajek. Dodajemy mąkę i otręby. Patelnie dobrze rozgrzewamy. Placuszki nakładamy łyżką. Smażymy do momentu aż "będą odchodziły".


Placuszki cukiniowe



Cukinia 2014 Wegetariański obiad III W drodze na wakacje

8 komentarzy:

  1. Dieta Dukana jest straszna! Ona wyniszcza nerki i lepiej jej nie stosować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam, więc się nie wypowiem ;) Sama rzadko jadam węglowodany (makarony, ryże, kasze, chleb) gdyż źle sie po prostu po nich czuje.. ale owszem, jesc trzeba! Pelnoziarniste produkty sa bardzo wazne by nasz organizm prawidlowo fukcjonował :) ale takie dni "odpoczynku" jak dla mnie sa idealne :)

      Usuń
  2. Jak dla mnie cos idealnego i ciesze sie ze jestes <3 !

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy z podanego przepisu wychodzi tyle placuszków co na załączonych fotografiach? :))

    OdpowiedzUsuń
  4. czym można zastąpić otręby? :) Mogą być zmielone na mąkę płatki owsiane? :d

    OdpowiedzUsuń