środa, 9 lipca 2014

Proziaki z miodem i oscypkiem.. tym razem na deser / Podkarpackie smaki



Proziaki - placki mączne z Podkarpacia. Pieczone na blaszce, u mnie nowocześnie - akurat na patelni.

Smak dzieciństwa - mojego i moich rodziców. Grube, sycące placuchy. Gdy robiła je moja babcia, często porywałam je do szkoły. Smarowałam masełkiem, posypywałam solą i wcinałam. Świetnie zastępują chleb, takie kanapki sycą na naprawdę bardzo długo.

Są bardzo sycące, z miodem lub oscypkiem po obiedzie napełnią nasz brzuszek aż do kolacji lub i następnego dnia!

Składniki na ok.12 sztuk proziaków:
5 szkl. mąki
1 kopiata łyżeczka mąki
1 l maślanki
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, cukru

+ miód spadziowy
+ oscypek

Przygotowanie:
Mąkę i sypkie składniki wymieszać, dodać maślankę (ile zabierze ciasto). Masa ma być pulchna, miękka, nie lepić się do rąk. Na desce podsypanej mąką formować duże, okrągłe placki. Rozgrzać patelnię (np. do naleśników). Piec na suchej patelni.

Według uznania: polać proziaki miodem lub zetrzeć na tarce oscypka i posypać rozgrzanego placucha.

Proziaki z miodem i oscypkiem





2 komentarze:

  1. I ten ciągnący się ser *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie jadłam, ale pysznie wyglądają, fajne połączenie :D

    OdpowiedzUsuń