wtorek, 30 września 2014

Dietetyczne pancakes z kaszy jaglanej


Wszelkie naleśniki.. pancakes.. owsianki.. kojarzą mi się z jesienią. W wakacje królowały kanapki, owoce i świeże warzywa. Nie było czasu na delektowanie się kawą i pancakes w długi, niedzielny poranek.

Przychodzi teraz ogromnymi krokami jesień. Zimno, ale kolorowo. Ciemno, ale z klimatem.
A u mnie..szykują się nowe przepisy.. rozgrzewające i poprawiające humor podczas jesiennej chandry.

Składniki na 8 małych placuszków:
1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
3 łyżki mąki ryżowej
6 lub 7 łyżek mleka 0,5%, roślinnego lub bez laktozy
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia bezglutenowego
Cynamon
Żurawina
Przygotowanie:
Kasze jaglaną (ok.50 g) opłukać, ugotować i odstawić do wystygnięcia.
Przełożyć do miseczki i dodać wszystkie składniki (oprócz żurawiny) i zblendować na gładką masę. Dorzucić żurawinę. Na rozgrzaną patelnię (jeśli jest to patelnia inna niż do naleśników, dajemy pół łyżeczki masła) nakładamy łyżką masę. Smażymy przez 2/3 minutki na małym ogniu i przewracamy. Podajemy posypane żurawiną, znakomicie smakują też z lodami waniliowymi!

Przepis bierze udział w konkursie Veggieola :)
Dietetyczne pancakes z kaszy jaglanej






8 komentarzy:

  1. ciekawy pomysł na placuszki! bardzo mi się spodobał, także chętnie kiedyś wykorzystam :) jaglana w każdym wydaniu smakuje świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam ostatnio podobne i są super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako wielbicielka kaszy jaglanej jestem pod wrażeniem (:

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszystko czego podstawą jest kasza jaglana ♥

    OdpowiedzUsuń