sobota, 25 października 2014

Pływające rogale


Przepis dostałam od mojej ukochanej babci :)
Idealne na niedzielne śniadanie w duecie z kawą.
Dżem dobry! :)

Otrębowe placuszki


Te placuszki przyspieszą metabolizm już od rana.
Otręby zawierają sporą ilość błonnika, który usprawni pracę brzuszka, jajko doda nam białka, maślanka wzbogaci nas o wapń, a odpowiednio dobrane mąki dostarczą zdrowych węglowodanów.

środa, 22 października 2014

Proziaki z dżemem na idealny poranek


Proziaki to smak mojego dzieciństwa. Jadałam je ciągle. Najlepsze były te robione przez babcię na starej blaszce w kuchni lub przez ciocię kilka lat temu nad ogniskiem na biwaku. Smak nieziemski, niezapomniany.
Można robić małe, duże, płaskie i bardziej napuchnięte. Malutkie nadają się świetnie jako przekąska przed telewizorem lub deser po obiedzie, natomiast duże można przekroić, posmarować ulubionym dżemem i zabrać w plener.
Moją ukochaną wersją są te z dżemem malinowym oraz z aronii.
A Tobie jaki najbardziej odpowiada? :)
Spakuj ze sobą proziaka do szkoły, pracy, na uczelnię lub delektuj się smakiem przy dobrej książce i kawie. Sycące, smaczne i słodziutkie!

niedziela, 19 października 2014

Śniadaniowa tarta z masą jogurtowo-aroniową i jeżynami



Zdrowa alternatywa dla typowych kruchych tart. Słodka, chrupiąca, delikatna. Ciasto świetnie komponuje się z delikatną, piankową masą. Idealnie nadaje się na śniadanie: połączenie węglowodanów, niskiej ilości tłuszczów oraz spora ilość białka dostarcza już od rana właściwości odżywczych, a słodki posmak podnosi poziom hormonu szczęścia. Zacznijmy dzień od zdrowego śniadania :)


Owoce z owsianą kruszonką