środa, 22 października 2014

Proziaki z dżemem na idealny poranek


Proziaki to smak mojego dzieciństwa. Jadałam je ciągle. Najlepsze były te robione przez babcię na starej blaszce w kuchni lub przez ciocię kilka lat temu nad ogniskiem na biwaku. Smak nieziemski, niezapomniany.
Można robić małe, duże, płaskie i bardziej napuchnięte. Malutkie nadają się świetnie jako przekąska przed telewizorem lub deser po obiedzie, natomiast duże można przekroić, posmarować ulubionym dżemem i zabrać w plener.
Moją ukochaną wersją są te z dżemem malinowym oraz z aronii.
A Tobie jaki najbardziej odpowiada? :)
Spakuj ze sobą proziaka do szkoły, pracy, na uczelnię lub delektuj się smakiem przy dobrej książce i kawie. Sycące, smaczne i słodziutkie!

Składniki:
5 szkl. mąki pszennej
1 l kefiru
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki sody
Dżem Łowicz Aronia
Dżem Łowicz Kiwi
Dżem Łowicz Truskawka

Przygotowanie:
Mąkę i sypkie składniki wymieszać, dodać kefir (ile zabierze ciasto). Masa ma być pulchna, miękka, nie lepić się do rąk. Na desce podsypanej mąką formować duże, okrągłe placki. Rozgrzać patelnię (np. do naleśników). Piec na suchej patelni. 
Podawać z ulubionymi smakiem dżemu.

Proziaki na instagramie!





Zachęcam do kupna książki - MOJE WYPIEKI :)




Również może Ci się spodobać: 
Proziaki z miodem i oscypkiem 
Ruchanki


Dżem dobry, pobudka Moje wypieki i desery na każdą okazję

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz