niedziela, 21 czerwca 2015

Kremowa koreańska pasta sojowa


Ostatnio tyle eksperymentuje z wegetariańskimi przepisami, że to głowa mała! Pasty pokochałam, poważnie. Są kremowe, delikatne a zarazem wyraziste. Coraz to mniej przemawia do mnie mięso, jak już to jedynie drób. Nawet w mojej rodzinie teraz jada się rzadziej mięsa (może dlatego, że ja gotuje częściej).

wtorek, 2 czerwca 2015

TOTALNIE MOKRE brownie z batata z truskawkami | bez laktozy, bezglutenowe, dietetyczne |


Niżej przedstawiam Wam przepis na brownie. Nie mam pojęcia jaką strukturę ma oryginalne, gdyż go nigdy nie jadłam.. może kiedyś skuszę się na cheata. Aktualnie szukam stale zdrowych zamienników i padło na to cudo. MEGA wilgotne, wręcz mokre, lekko rozwalające się. Mocno czekoladowe, słodkie i zdrowe. W połączeniu z truskawkami - obłędne. Bez cukru, bez mąki, bez laktozy. Ktoś chętny na kawałek? :)

piątek, 29 maja 2015

Prosta zupa krem brokułowa


Lubię zupy, bo są: proste, szybkie, smaczne i zdrowe.
Moimi faworytami są zupy krem i ukochana Oczyszczająca zupa jaglana.
Można się nimi najeść, a kalorii w nich niewiele. Są pełne witamin, błonnika i soli mineralnych.

Brokuły to inaczej zielony kalafior.
Ugotowane niestety nie zawierają suloforanu (silnego przeciwutleniacza), ale dzięki potasowi, którego zawierają aż 295mg po ugotowaniu - poprawiają pracę układu krwionośnego i przyspieszają wydalanie nadmiaru sodu (którego mamy nadmiar w naszej diecie). Dodatkowo dzięki Witaminie C, luteinie i witaminie B2 poprawiają stan tkanki łącznej, poprawiają wzrok. Polecane są cukrzykom-mogą zmniejszyć ryzyko wystąpienia problemów z układem sercowo-naczyniowym.
Minusy: Mogą powodować wzdęcia.

Zupa z brokuła charakteryzuje się delikatnym, ale wyrazistym smakiem. Jest bardzo kremowa; pasują do niej idealnie grzanki z razowego pieczywa, groszek ptysiowy, wafle pełnoziarniste i świeże zioła np. rzeżucha.

niedziela, 24 maja 2015

Pełnoziarnista drożdżówka z owsianą kruszonką | ani grama cukru! | dietetyczna | bez laktozy


Chodziło za mną drożdżówka.. taka zwykła, z pyszną kruszonką..robiona przez moją mamę.
Ale niestety (albo stety!) podjęłam się wyzwania, że cukru nie tkne do 1 lipca no i się tego trzymam.
No ale co zrobić jak chodzi i chodzi.. Truje, męczy i dołuje. Jest jedno rozwiązanie. Jakie?
Zrobiłam ciasto drożdżowe pełnoziarniste, bez grama cukru!
"Ale jak.. a rozczyn, a kruszonka?" Rozczyn też bez cukru.. za to z ksylitolem. Podobnie jak kruszonka. Jedyny "zakazany" produkt to masło, ale nie do końca, bo zawiera Witaminę A (dobrą dla oczu), karotenoidy i witaminę D oraz E. Czasem można pozwolić sobie na takie szaleństwo :))

sobota, 23 maja 2015

Fit pizza proteinowa!


O ten przepis prosiło mnie wczoraj wiele osób więc wrzucam na bloga.
Jest świetną alternatywą dla zwykłej pszennej pizzy. Można zjeść całą! Bez wyrzutów sumienia.
Inspiracją była dla mnie pizza Kate! Dziękuje, bylo pysznie <3
Polecam każdemu!

piątek, 22 maja 2015

Gryczana szarlotka z kokosową posypką | bezglutenowe | dietetyczne | bez laktozy


Uwielbiam szarlotkę mojej babci Jasi. Tego smaku nikt nie przebije, jest jedyna w swoim rodzaju.. krucha, mocno cynamonowo-jabłkowa. Trzymając się zdrowego stylu życia tęsknię bardzo za pochłanianiem 5 kawałków (najlepiej z "dupką") na ciepło przy kawie. Są tego plusy.. Mam mniej w pasie. Są i minusy.. Rozpaczam momentami strasznie! Ale wtedy jest jeden spodób na smutek - upieczenie czegoś.. co będzie dobre (chciałam napisać równie dobre, ale się nie da aż tak) jak jabłecznik mojej babci.
Co z tego wynikło? Może spróbujecie sami?

poniedziałek, 18 maja 2015

Czekoladowa tarta soczewicowa z kremem jaglano-śliwkowym | zdrowe | dietetyczne |


"Raj.. no pyszna.." ~ Mama.
A jak Ona się tak zachwyca.. to musiała być naprawdę pyszna!
Sama zjadłam dwa kawałki i się rozpłynęłam..
Połączenie gorzkiej czekolady i śliwek to jedno z najlepszych - klasyczne i nieprzekombinowane.

Tarta zdrowa, na spodzie z czerwonej soczewicy, z kremem z bardzo zdrowej kaszy jaglanej, a słodzona stewią. Z dodatkiem czekolady Goplana nabrała charakteru, bo bez niej.. bez niej nie byłoby tej tarty!

Weekend bez zdrowych słodkości.. to nie weekend :)



środa, 13 maja 2015

Placki z tuńczyka z czarną rzepą na przekąskę!


Placuszki z tuńczykiem i masą ziół są moimi ulubionymi. Sycą na długo i mają specyficzny, wyrazisty smak. Czarna rzepa dodaje im charakteru i ostrości, a przyprawy podkręcają znacznie smak. Polecam wszystkim, którzy uwielbiają tuńczyka.

Zachęcam również do zakupienia książki Tomasza Jakubiaka "Jakubiak Lokalnie" pełnej zdrowych, regionalnych i pełnych ziół przepisów :)

wtorek, 12 maja 2015

Bardzo wilgotny, łatwy i lekki sernik | bezglutenowy, bez cukru


Lekki, zdrowy, MEGA wilgotny sernik. Bez zbędnego ciasta, cukru i niepotrzebnych dodatków. Sama zjadłam dwa kawałki na drugie śniadanie i wszystko idealnie wkomponowało się w moje makro-składniki :) Resztą podzieliłam się nim z moimi przyjaciółkami, które wkręciły się w healthy lifestyle :) jestem mega zadowolona i szczęśliwa, że coraz więcej osób wkręca się w taki styl życia :) Kilka kawałków zjedli również moi rodzice :) Jeśli lubicie bardzo wilgotne serniki, z lekko kwaskowatym smakiem - ten powinien Wam posmakować :)

sobota, 9 maja 2015

Jaglano-owsiane crumble z truskawkami | dietetyczne, bez laktozy



Jaglano-owsiana kruszonka jest według mnie o niebo lepsza od tej tradycyjnej.
W tym wydaniu przykryła truskawki, co okazało się niesamowicie smaczne.
Crumble świetnie sprawdzi się na śniadanie jak i na deser. Słodkie i chrupiące - czego chcieć więcej? :)

poniedziałek, 4 maja 2015

Pieczone jabłka z kaszą owsianą + koncert życzeń!! | dietetyczne, bez laktozy


Zdecydowanie uwielbiam jeść śniadanie we dwójkę i patrzeć na reakcję drugiej osoby.

Kocham gotować dla innych, choć rzadko mam okazję.. więc przyjmuję zamówienia :)
KTOŚ CHCE COŚ SPECJALNEGO? :) KONCERT ŻYCZEŃ uważam za otwarty :) 
Z chęcią wymyślę przepis na zdrową wersję czegoś czego Wam brakuje i jeśli będę miała możliwość - dostarczę Wam to :) 

Poniżej przedstawiam przepis na pyszne jabłka z kaszą owsianą. Idealnie nadadzą się na deser po obiedzie, drugie śniadanie lub "coś" do kawy. 

piątek, 1 maja 2015

Szarlotka z delikatną pianką - bez mąki i cukru | dietetyczna, bez laktozy


Wczorajsze śniadanie było.. słodkie.. ale zdrowe :)
"Chodziła" za mną od jakiegoś czasu szarlotka, ale jak tu zjeść dobrą, słodką i mega cynamonową będąc na diecie? Bez problemu znalazłam na to sposób - zrobiłam szarlotke bez zbędnych dodatków - bez cukru, laktozy i mąki. Jednak miałam pewną wpadkę.. Nie wysmarowałam swojej formy.. masłem i ledwo co wyciągnęłam ciacho na talerz. Nie dałam za wygraną, wykroiłam, przełożyłam na talerzyk i zjadłam z ogromną satysfakcją.

niedziela, 26 kwietnia 2015

Marchewkowe "brownie" | dietetyczne, bez laktozy


Ciasto jest mocno wilgotne i zbite. Strukturą (jak to napisał ktoś w komentarzu) przypomina brownie. Smakuje według mnie świetnie. Stewię w przepisie możemy zastąpić 6 łyżeczkami ksylitolu lub miodem albo syropem z agawy. 
Jestem wielbicielką wszelakich przepisów z dodatkiem marchewki. Bo jest słodka, zdrowa i chrupiąca, a w plackach/placuszkach/ciasteczkach wilgotna. I można zjeść jej nawet pół... i nie przytyjemy :)

sobota, 25 kwietnia 2015

Bardzo słodkie proteinowo-owsiane ciasteczka | dietetyczne | przepis z odżywką białkową


Ciasteczka proteinowo-owsiane są idealną przekąską dla osób lubiących zdrowe odżywianie i aktywność fizyczną, ale nie tylko. Zasmakują również tym, którzy nie mają z "czystym jedzeniem" nic wspólnego. Są bardzo słodkie dzięki odżywce białkowej i stewii. Zawierają sporą ilość białka, zdrowe węglowodany oraz tłuszcze. Sycą na długo i idealnie pasują do porannej kawy. 
Chrupiące i pełne orzechów. Zachęcam do spróbowania, a najlepszą rekomendacją jest zadowolony brzuszek moich domowników. 
"Iza, mówiąc szczerze..to te Twoje ciasteczka są dużo lepsze niż te pierniki ze sklepu" - słysząc to po naszym "cheat mealu" uradowało mi się serducho :) 

środa, 22 kwietnia 2015

Pieczona owsianka ze śliwkami i płatkami migdałowymi - śniadanie kwietnia!


Pyszna, aromatyczna, słodka i jedna z najlepszych jakie do tej pory jadłam.
W pieczonej wersji jest jeszcze lepsza niż w klasycznej.
Świetnie zgrało się połączenie śliwek oraz migdałów. 
Syci na bardzo długo i zmniejsza ochotę na słodkie w ciągu dnia.
Zawiera zdrowe węglodowany, białko oraz tłuszcze. 

środa, 15 kwietnia 2015

Ciasto kokosowe z białej fasoli | bezglutenowe, bez laktozy | przepis z odżywką białkową (opcjonalnie)



Nadrabiam przepisy!
Ostatnio lekki zastój, problemy zdrowotne - jadłam co mi dano.
Wróciłam do normy, do treningów i do mojej ukochej diety!
A apropo diety.. w weekend CHEAT! Co to będzie co to będzie! :)
Dieta, a raczej mój styl odżywiania ani troszkę mnie nie męczy.. choć czasem widząc słodycze w rękach koleżanek nóż otwiera mi się w kieszeni z dwóch powodów - pierwszy: co za syf! drugi: też bym czasem wszamała batona :/ Ale po chwili wyciągam swój pojemnik i jestem równie zadowolona co One, ale dużo zdrowsza, jest moc!

Dziś wrzucam przepis na pyszniutkie ciasto kokosowe z fasoli - mega zdrowe, mega łatwe, mega niskokaloryczne i mega dobre!

Otrębowe babeczki z orzechami | proste, dietetyczne



Z racji nowej rospiski BTW... nowy przepis! Ale jeszcze ze starej rozpiski :)
Babeczki łatwo odchodzą od papierka, są bardzo smaczne, chrupiące - dzięki ubiciu białek i połączeniu ich z otrębami.
Otręby owsiane mają podobny rozkład makroskładników jak płatki czy też mąka.
Zawierają sporo błonnika, czyli sycą na długo ;)
Idealne do porannej kawusi :)

poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Naleśniki ryżowe z budyniem waniliowym i owocami leśnymi | bezglutenowe, bez laktozy


Tydzień temu, w Wielką Sobotę wspólnie z rodzicami zjedliśmy razem śniadanie co zdarza się 1-2 razy do roku. 
Skoro to taka rzadkość przygotowałam coś na słodko, pysznego, sycącego a zarazem zdrowego, bezglutenowego i bez laktozy (niestety jej nie toleruje). 
Dla mnie z budyniem z odżywki białkowej, dla rodziców z normalną wersją (więc przy garach troszkę stałam rano). 
Mi smakowało bardzo, po jednym naleśniku byłam najedzona, a przeważnie zawsze mi mało (taki łasuch ze mnie). Tato jednego zjadł "na sucho" bo zabrakło nam owoców i budyniu więc radzę zrobić go z podwójnej porcji by nie było wpadki. 

piątek, 3 kwietnia 2015

Dietetyczna babka marchewkowa | bezglutenowa | bez laktozy



Wszystko co marchewkowe jest dla mnie pyszne.. Ciasteczka, placuszki, ciasta, babeczki..
Na moim blogu pojawiło się już kilka "pomarańczowych" przepisów na przykład na: Placuszki ryżowo-marchewkoweSernik na marchewkowym spodzie czy też na Czekoladowe babeczki z marchewką oraz kilka innych.
Uważam marchew sa swoją przyjaciółkę, wcisne ją gdzie sie da. W połączeniu z cynamonem i kardamonem jest dla mnie cudowna!
Nie mogłoby więc jej zabraknąć na Wielkanocnym Stole.
Jeśli jeszcze nie macie upieczonej masy słodkości polecam Wam takie marchewkowe cudo :)

środa, 1 kwietnia 2015

Racuszki z melonem | dietetyczne, niskokaloryczne | Trochę moich wypocin o CZASIE :)


Powolutku w sklepach zaczyna pojawiać się więcej owoców, więc mam dla Was propozycję na przyszne racuszki w wersji z melonem! 
Próbowałam ich w wersji z mąką gryczaną - słabe.
Kolejne było podejście do racuchów z mąki ryżowej i to była bomba!
Według mnie wszystkie placuszki z wykorzystaniem mąki ryżowej są idealne. Kremowe, delikatne jak obłoczki i smaczne. 
W połączeniu z melonem jest to niezwykle lekkie i ożeźwiające połączenie. 

poniedziałek, 30 marca 2015

Dietetyczny domowy budyń waniliowy | szybki deser | przepis z odżywką białkową (opcjonalnie)


Gdy byłam młodsza uwielbiałam budyń. Jadłam go bardzo często na podwieczorek lub kolacje razem z owocami lub sokiem malinowym. Gdy przychodziły do mnie koleżanki mama częstowała nas właśnie takim deserkiem.
Z biegiem lat ja i mama uświadomiłyśmy sobie ile to chemii i cukru.
Chcąc przywołać trochę wspomnień zrobiłam swoją, zdrową i w 90% smakującą tak samo jak oryginalna wersję budyniu.. uwaga.. bez zbędnych dodatków! 5 składników a nie cała litania jak na opakowaniach sklepowych proszków.

niedziela, 29 marca 2015

Czekoladowa gryczana babka buraczana | bezglutenowa, dietetyczna, niskokaloryczna!


Babka jest przepyszna! Zjadłam 3 kawałki i chciałam jeszcze więcej!
Mocno czekoladowa, smak buraków nie jest nawet minimalnie wyczuwalny.
Brakuje mi słów, żeby opisać jak nieziemsko smakuje ta babka a co najlepsze jest bezglutenowa i bardzo zdrowa! Dzięki mące z kaszy gryczanej skorupka jest chrupiąca, a środek wilgotny od buraków. Naprawdę gorąco polecam ją na Wielkanoc!
*Opis* nawet nie czuje, że rymuje! :)

sobota, 28 marca 2015

Cieciorkowa tarta z gruszką i budyniem waniliowym | dietetyczna | niskokaloryczna


Od dawna chodziło za mną coś słodkiego.. Dreptało.. Podskakiwało...Zaczepiało..Szeptało..
Wczoraj dopiero odkryłam co to takiego..
Tarta!
Słodka, budyniowa z owocami.. taka kaloryczna.. a taka pyszna..
Ja..jak to ja.. pomysłów w głowie pełno (szkoda, że tak mało czasu..) wykombinowałam, że zrobie zdrową tartę. W kącie stała puszka ciecierzycy.. Czekała na mnie, patrzyła, nawoływała..
Zlitowałam się i zrobiłam z niej spód do tarty i to był strzał w 10!
Krucha, słodka - z budyniem i karmelizowaną gruszką smakowała świetnie.
Zachęcam Was gorąco do spróbowania :)


piątek, 27 marca 2015

Czekoladowy krem z awokado | dietetyczny | prosty | szybki


Idealny do deserów, placuszków, omletów, ciast, na kanapke itd itd itd :)
Zachwalać mogłabym go bardzo długo.. Ale moje zachwalanie byłoby dłuższe niż sam przepis!
Więc pokrótce:
Krem z awokado dostarcza nam wielu dobrych tłuszczów - te z kakao i te z awokado. 
Z naszej diety nie powinniśmy eliminować zdrówych tłuszczów. Często osoby na redukcji obcinają tłuszcze do minimum (pożal się Boże kiedyś ja..) i przycinają węglowodany (kolejna głupota, ja ich miałam nadmiar!). Tłuszcze są bardzo ważne. Dostarczają nam energii, pozwalają wchłonąć się niektórym witaminom i solom mineralnym. Otaczają i c hronią nasze narządy wewnętrzne. 

czwartek, 26 marca 2015

Sałatka z awokado i jajkiem


To kolejna propozycja na śniadaniową sałatkę z jajkiem.
Na blogu pojawił się już przepis na Sałatkę z porem i Sałatkę, która doda energii.
Jajko na śniadanie syci na bardzo długo, dlatego taka lekka, a zarazem pożywna sałatka jest świetną alternatywą śniadaniową. Dodatkowo awokado dostarczy naszemu organizmowi zdrowych tłuszczy. 

środa, 25 marca 2015

Pieczone jajko w awokado


Jajko w awokado to mój kuchenny eksperyment. 
Nie wiedziałam jak inaczej wykorzystać awokado niż po prostu na kanapce lub jako krem czekoladowy (przepis niedługo!).
Widziałam jajko sadzone w papryce.. pomidorach.. więc wpadł mi pomysł do głowy!
Awokado nie sposób usmażyć (może kiedyś coś wymyśle) więc szybko włączyłam piekarnik i tak powstało to cudeńko. Jedna połówka dla mnie, druga dla mamy. Ja jadłam na ciepło, mama na zimno. W obydwu wersjach smakuje równie dobrze więc nada się i na śniadanie i jako przekąska/przystawka dla gości. 

Najlepsze leczo z kurczakiem mojej mamy | dietetyczne


Leczo (spolszczone bo z cukinią) to jedno z moich ulubionych dań! 
Proste, lekkie i niesamowicie smaczne. 
Mieszanka przypraw jest wymyślona przez moją mamę. Tego dania Ona nie pozwala mi doprawiać, sama bierze torebeczki i dosypuje przyprawy. Może dlatego aż tak mi smakuje? 

Często jem je w wersji bez kurczaka w towarzystwie kaszy, grzanek lub ryżu czy ryby. 
Tak samo jak Oczyszczająca zupa jaglana jest moim faworytem i częstym gościem obiadowym.