piątek, 6 lutego 2015

Śniadaniowe ciasto marchewkowe


Mniam, mniam i jeszcze raz mniam.
Dawno nie jadłam ciacha marchewkowego i po tak długiej przerwie smakowało świetnie.
Muszę zacząć częściej wykorzystywać warzywka w wypiekach, dodają im wilgotności i charakteru.
Poniżej przedstawiam Wam przepis na moje dzisiejsze śniadanie, dla mnie bomba.
Łatwe, smaczne i  niesamowicie zdrowe.



Składniki na 4 duże porcje:
300 g startej na grubych oczkach marchewki
150 g mąki orkiszowej
3 jajka
Przyprawa do piernika
Cynamon
2 łyżeczki stewii
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Odrobina sody

Przygotowanie:
Jajka rozbełtać, dodać marchewkę. Wymieszać z mąką, sodą, stewią, proszkiem i przyprawami. Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć masę, piec ok 30-40 minut w 180 stopniach.



19 komentarzy:

  1. Fantastyczny pomysł. Kocham zdrowe wypieki! :)

    http://nataszabreakfast.blogspot.gr/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasto marchewkowe <3 Już nie mogę się doczekać, aż skorzystam z Twojego przepisu :0

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne na sobotnie śniadanie!
    zapraszam - http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/02/konkurs-walentynkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, pycha! Ja też dawno nie jadłam marchewkowego i chyba pora to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto jak najbardziej przyjemne, ale ja nie mogę zaakceptować smaku stewii, próbowałam już na kilkanaście różnych sposobów, ale i tak wydaje mi się, że jest zbyt wyczuwalny :(

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam ! u mnie marchewka jest na okrągło, choć własnie w cieście lubię ją najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podjęłam się "wyzwania" (jestem amatorką w kwestii wypieków) i kilka dni temu ciasto marchewkowe znalazło się na moim talerzu :)
    Naprawdę dobre. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) zachęcam do kolejnych wyzwań

      Usuń
  8. Można mąkę orkiszową zamienić na np. ryżową? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale ciasto będzie mniej chrupiące :)

      Usuń
  9. jakie wymiary formy do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie znam dokładnie, ale przepis jest na dość małą formę

      Usuń
  10. jakiej próby mąką orkiszowa? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aj, już nie pamiętam :D ale im wyższy typ tym lepiej

      Usuń