poniedziałek, 30 marca 2015

Dietetyczny domowy budyń waniliowy | szybki deser | przepis z odżywką białkową (opcjonalnie)


Gdy byłam młodsza uwielbiałam budyń. Jadłam go bardzo często na podwieczorek lub kolacje razem z owocami lub sokiem malinowym. Gdy przychodziły do mnie koleżanki mama częstowała nas właśnie takim deserkiem.
Z biegiem lat ja i mama uświadomiłyśmy sobie ile to chemii i cukru.
Chcąc przywołać trochę wspomnień zrobiłam swoją, zdrową i w 90% smakującą tak samo jak oryginalna wersję budyniu.. uwaga.. bez zbędnych dodatków! 5 składników a nie cała litania jak na opakowaniach sklepowych proszków.

niedziela, 29 marca 2015

Czekoladowa gryczana babka buraczana | bezglutenowa, dietetyczna, niskokaloryczna!


Babka jest przepyszna! Zjadłam 3 kawałki i chciałam jeszcze więcej!
Mocno czekoladowa, smak buraków nie jest nawet minimalnie wyczuwalny.
Brakuje mi słów, żeby opisać jak nieziemsko smakuje ta babka a co najlepsze jest bezglutenowa i bardzo zdrowa! Dzięki mące z kaszy gryczanej skorupka jest chrupiąca, a środek wilgotny od buraków. Naprawdę gorąco polecam ją na Wielkanoc!
*Opis* nawet nie czuje, że rymuje! :)

sobota, 28 marca 2015

Cieciorkowa tarta z gruszką i budyniem waniliowym | dietetyczna | niskokaloryczna


Od dawna chodziło za mną coś słodkiego.. Dreptało.. Podskakiwało...Zaczepiało..Szeptało..
Wczoraj dopiero odkryłam co to takiego..
Tarta!
Słodka, budyniowa z owocami.. taka kaloryczna.. a taka pyszna..
Ja..jak to ja.. pomysłów w głowie pełno (szkoda, że tak mało czasu..) wykombinowałam, że zrobie zdrową tartę. W kącie stała puszka ciecierzycy.. Czekała na mnie, patrzyła, nawoływała..
Zlitowałam się i zrobiłam z niej spód do tarty i to był strzał w 10!
Krucha, słodka - z budyniem i karmelizowaną gruszką smakowała świetnie.
Zachęcam Was gorąco do spróbowania :)


piątek, 27 marca 2015

Czekoladowy krem z awokado | dietetyczny | prosty | szybki


Idealny do deserów, placuszków, omletów, ciast, na kanapke itd itd itd :)
Zachwalać mogłabym go bardzo długo.. Ale moje zachwalanie byłoby dłuższe niż sam przepis!
Więc pokrótce:
Krem z awokado dostarcza nam wielu dobrych tłuszczów - te z kakao i te z awokado. 
Z naszej diety nie powinniśmy eliminować zdrówych tłuszczów. Często osoby na redukcji obcinają tłuszcze do minimum (pożal się Boże kiedyś ja..) i przycinają węglowodany (kolejna głupota, ja ich miałam nadmiar!). Tłuszcze są bardzo ważne. Dostarczają nam energii, pozwalają wchłonąć się niektórym witaminom i solom mineralnym. Otaczają i c hronią nasze narządy wewnętrzne. 

czwartek, 26 marca 2015

Sałatka z awokado i jajkiem


To kolejna propozycja na śniadaniową sałatkę z jajkiem.
Na blogu pojawił się już przepis na Sałatkę z porem i Sałatkę, która doda energii.
Jajko na śniadanie syci na bardzo długo, dlatego taka lekka, a zarazem pożywna sałatka jest świetną alternatywą śniadaniową. Dodatkowo awokado dostarczy naszemu organizmowi zdrowych tłuszczy. 

środa, 25 marca 2015

Pieczone jajko w awokado


Jajko w awokado to mój kuchenny eksperyment. 
Nie wiedziałam jak inaczej wykorzystać awokado niż po prostu na kanapce lub jako krem czekoladowy (przepis niedługo!).
Widziałam jajko sadzone w papryce.. pomidorach.. więc wpadł mi pomysł do głowy!
Awokado nie sposób usmażyć (może kiedyś coś wymyśle) więc szybko włączyłam piekarnik i tak powstało to cudeńko. Jedna połówka dla mnie, druga dla mamy. Ja jadłam na ciepło, mama na zimno. W obydwu wersjach smakuje równie dobrze więc nada się i na śniadanie i jako przekąska/przystawka dla gości. 

Najlepsze leczo z kurczakiem mojej mamy | dietetyczne


Leczo (spolszczone bo z cukinią) to jedno z moich ulubionych dań! 
Proste, lekkie i niesamowicie smaczne. 
Mieszanka przypraw jest wymyślona przez moją mamę. Tego dania Ona nie pozwala mi doprawiać, sama bierze torebeczki i dosypuje przyprawy. Może dlatego aż tak mi smakuje? 

Często jem je w wersji bez kurczaka w towarzystwie kaszy, grzanek lub ryżu czy ryby. 
Tak samo jak Oczyszczająca zupa jaglana jest moim faworytem i częstym gościem obiadowym. 

wtorek, 24 marca 2015

Pieczona gruszka z orzechami i cynamonem


Pieczone gruszki i jabłka to mój numer 1!
Razem z cynamonem tworzą cudowne połączenie. 
Świetne samodzielnie jak i dodatek do np. czekoladowych deserów. 
Znudziły Ci się owoce na surowo? Pieczenie ich to świetna alternatywa :)
Jeśli macie problemy z żółądkiem poczekajcie aż lekko wystygną. 

poniedziałek, 23 marca 2015

Jajka faszerowane pieczarkami



Wielkanoc zbliża się OGROMNYMI krokami, dlatego mam dla Was przepis na pyszne jajka faszerowane moimi ukochanymi pieczarkami.
Grzyby zajadam codziennie, wręcz je uwielbiam. Nie mają wiele kalorii, a smakują świetnie. Surowe pieczarki to jedna z moich ulubionych przekąsek, te smażone wrzucam do kurczaka..makaronu..ryżu..i wszędzie gdzie się da. 
Jajka z pieczarkami to cudowne połączenie, są bardzo smaczne. Możemy się nimi zajadać nie tylko na Wielkanoc - świetnie sprawować się będą także na różnych imprezach jako przegryzka.


niedziela, 22 marca 2015

Oczyszczająca zupa jaglana | najlepsza! | detoks jaglany


Po większym "cheat meal'u", urodzinach, chrzcinach czy weselu robię sobie na drugi dzień "detoks".
Kasza jaglana jest zasadotwórcza, zawiera mało skrobi, dużo białka. 
Nie uczula, nie zawiera glutenu, jest lekkostrawna. Zawiera krzem, który poprawia przemianę materii i świetnie działa na skórę, paznokcie i włosy.
Zupa pomaga oczyścić organizm z toksyn, mocno rozgrzewa dzięki aromatycznym przyprawom, które również zbawiennie wpływaja na nasz metabolizm. Robimy ją conajmniej raz w tygodniu, jest pyszna :) 
Ta zupka to taka zdrowsza wersja rosołku :)

piątek, 20 marca 2015

Mocno czekoladowe ciasteczka z soczewicy | dietetyczne


Ciasteczka są MEGA czekoladowe. Kruche na zewnątrz i puszyste w środku.
Z warzyw strączowych można wyczarować niezłe cuda. Jedno ogromniaste ciacho ma ok. 44 kcal! Idealne do porannej kawusi lub na wieczorne podjadanie.
Na moim blogu umieściłam przepisy np. na babeczki z czerwonej fasoli i bezglutenowe ciasto z ciecierzycy.

czwartek, 19 marca 2015

Najprostsza dietetyczna babka jogurtowa | bezglutenowa


Nadchodzi ten okres podczas, którego na większości blogów będą pojawiały się różne, różniste babki. Te klasyczne i dietetyczne. W moim wypadku: jedynie te zdrowe i "low-fat".
Poniżej przedstawiam przepis na babkę, która jest baaardzo prosta i podwójnie szybka: szybka w przygotowaniu i szybko znika. U mnie wytrzymała ile? 3 godziny, bo 3 łasuchów :)
Zachęcam do spróbowania :)

środa, 11 marca 2015

Najszybsze i najłatwiejsze wegańskie ciasteczka otrębowe! | bez cukru | dietetyczne



Kolejny przepis, który jest bardzo prosty i zdrowy.
Lubię siedzieć w kuchni, ale nie cały dzień nad jedną rzeczą.
Kombinator to moje drugie imię haha :)
Z powodu chęci na coś słodkiego, ale dozwolonego powstały ciasteczka, na które przepis umieściłam poniżej ;)

niedziela, 8 marca 2015

Chlebek bananowy bez cukru na Dzień Kobiet | dietetyczny


Przepis mega słodki, mega dobry i mimo, że typowo amerykański to nie tłusty chlebek bananowy! :)
Świetny chlebek na drugie śniadanie do kawy lub na wieczorne pogaduchy przy lampce wina i/lub dobrym filmie ;)
A z okazji naszego święta kobietki życze Wam dużo zdrówka, szczęścia, miłości i cierpliwości do chłopów :) (to chyba przede wszystkim hihi!)

piątek, 6 marca 2015

Makaron z łososiem


Makaron robiony kiedyś kiedyś..
ale chyba zrobię go ponownie niedługo!
Uwielbiam makarony.. i łososia.
Połączenie idealne? Dla mnie tak :)

wtorek, 3 marca 2015

Ciasto z ciecierzycy | bezglutenowe | dietetyczne | przepis z odżywką białkową (można pominąć)


Zwana też cieciorką pochodzi z Bliskiego Wschodu, a stamtąd dotarła do Europy.
W Egipcie uważana za afrodyzjak. Idealny zamiennik mięsa, zawiera sporo białka. Z jej nasion najczęściej przygotowywany jest hummus (przepis niedługo!). Idealna jako przekąska, zamiennik chipsów. Świetna do sałatek.
Tak jak i fasola czerwona (wykorzystana do zrobienia babeczek fasolowych) idealnie nadaje się do słodkich wypieków. 
Jest bogatym źródłem fosforu, potasu, witamin z grupy B. Zawiera sporą ilość błonnika. Niegdyś stosowana jako lek na ból głowy, zapalenie gardła i kaszel. Obniża ciśnienie krwi oraz poziom złego cholesterolu.