poniedziałek, 30 marca 2015

Dietetyczny domowy budyń waniliowy | szybki deser | przepis z odżywką białkową (opcjonalnie)


Gdy byłam młodsza uwielbiałam budyń. Jadłam go bardzo często na podwieczorek lub kolacje razem z owocami lub sokiem malinowym. Gdy przychodziły do mnie koleżanki mama częstowała nas właśnie takim deserkiem.
Z biegiem lat ja i mama uświadomiłyśmy sobie ile to chemii i cukru.
Chcąc przywołać trochę wspomnień zrobiłam swoją, zdrową i w 90% smakującą tak samo jak oryginalna wersję budyniu.. uwaga.. bez zbędnych dodatków! 5 składników a nie cała litania jak na opakowaniach sklepowych proszków.


Cykl przepisów słodzonych stewią!

Składniki na 1 porcje:
1 żółtko
3/4 szkl. mleka bez laktozy, roślinnego lub wody z odżywką białową waniliową 
25 g mąki ziemniaczanej
Aromat waniliowy
3 łyżeczki stewii
Przygotowanie:
1/2 szkl. mleka razem z aromatem gotować na małym ogniu. Mąkę, stewię, żółtko i resztę mleka wymieszać dokładnie ze sobą. Dolać do gotującego się mleka i szybko mieszać do momentu aż masa będzie gęsta. 






Domowy Wyrób

21 komentarzy:

  1. kiedyś też prawie codziennie jadłam budyń, raz waniliwoy, raz czekoladowy i tak na przemian, domowa wersja to już w ogóle jest geenialna! i niczego równa tym sklepowym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ile dodajesz aromatu waniliowego ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za budyniem, ale dawno nie jadłam więc może coś ię zmieniło ;] ten wygląda wyjątkowo pysznie i miseczka mnie oczarowała ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna odmiana tradycyjnego budyniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cos takiego ostatnio za mną chodziło właśnie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. boski budyn ! ale jak robilam z odzywka to musialam troche wiecej wody dodac i jest idealny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tez musialam dolac troche wiecej wtedy ;)

      Usuń
  7. Mąkę ziemniaczaną mogę zastąpić kukurydzianą? :) Wpłynie to jakoś na smak?

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam budyń :)
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. odkąd zrobiłam swój pierwszy budyń z Twojego przepisu nigdy więcej nie sięgnęłam po inny, tym bardziej z proszku :D dzięki za świetny przepis! bardzo często robie ! :*

    OdpowiedzUsuń
  10. coś tu się zważyło...

    OdpowiedzUsuń
  11. Super sprawa, z pewnoscią zdrowszy i lepszy w smaku niż ten z papierka
    :D
    Pozdrawiam,
    muuooaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Musi być pyszny - tym bardziej, że przez odżywkę jest naprawdę wartosciowy :) ja wypróbuje wersję z odżywką, fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń