środa, 25 marca 2015

Pieczone jajko w awokado


Jajko w awokado to mój kuchenny eksperyment. 
Nie wiedziałam jak inaczej wykorzystać awokado niż po prostu na kanapce lub jako krem czekoladowy (przepis niedługo!).
Widziałam jajko sadzone w papryce.. pomidorach.. więc wpadł mi pomysł do głowy!
Awokado nie sposób usmażyć (może kiedyś coś wymyśle) więc szybko włączyłam piekarnik i tak powstało to cudeńko. Jedna połówka dla mnie, druga dla mamy. Ja jadłam na ciepło, mama na zimno. W obydwu wersjach smakuje równie dobrze więc nada się i na śniadanie i jako przekąska/przystawka dla gości. 
Składniki:
1 awokado
2 jajka
Szczypiorek
Sól morska
Pieprz czarny
Przygotowanie:
Awokado kroimy wzdłuż na dwie połowy, nacinając do pestki. Po przekręceniu awokado się rozłamie. Wyciagamy pestkę. Żółtka rozdzielamy od białek. Najpierw wbijamy żółtka do wgłębień, a następnie dodajemy białko tak by wypełnić dziurkę. Posypujemy solą i pieprzem. Pieczemy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia ok. 15-20 min. w 180 stopniach zależnie od wielkości awokado. Posypujemy drobno posiekanym szczypiorkiem. 






Wiosenny detoks Wielkanocne Smaki - edycja VWielkanocne Smaki - edycja VALE JAJA!

8 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda! Uwielbiam takie zapiekane rzeczy - cukinie, bakłażany.. Ale awokado.. No trzeba będzie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziś na śniadanie zrobiłam sobie pastę z awokado, ale pieczonego nigdy nie jadłam, a wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Powtórzę się, ale przepiękne zdjęcia!
    A przepis wykorzystam na Wielkanoc na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojeej, jak to wygląda! Mniam! Mam nadzieję, że wyjdzie mi!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale świetny pomysł na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja robię w trochę inny sposób, ale pewnie na każdy sposób jest pyszne! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie zapiekałam awokado, ale coś czuję, że ten przepis wypróbuję :)
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń