środa, 15 kwietnia 2015

Ciasto kokosowe z białej fasoli | bezglutenowe, bez laktozy | przepis z odżywką białkową (opcjonalnie)



Nadrabiam przepisy!
Ostatnio lekki zastój, problemy zdrowotne - jadłam co mi dano.
Wróciłam do normy, do treningów i do mojego ukochanego odżywiania!

Dziś wrzucam przepis na pyszniutkie ciasto kokosowe z fasoli - mega zdrowe, mega łatwe, mega niskokaloryczne i mega dobre!


Składniki:
250g ugotowaniej białej fasoli
25g odżywki białkowej (opjonalnie) - zastępczo 20g mąki i aromat waniliowy
1 banan (opcjonalnie, ale polecam dodać do fasoli i zblenderować)
3 białka
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżeczki stewii
40g mąki kokosowej lub wiórków kokosowych
1/4 łyżeczki sody
5 łyżek wody
Otręby do posypania

Przygotowanie:
Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Fasolę płuczemy i blenderujemy. Dodajemy proszek, stewię, odżywkę białkową lub mąkę i aromat oraz sodę. Dolewamy 5 łyżek wody i mieszamy. Delikatnie łączymy z białkami. Przekładamy do sylikonowej formy lub metalowej wysmarowanej tłuszczem i obsypanej otrębami. Pieczemy ok. 30-40 min. w 180 stopniach. 

Podajemy z domowym kremem czekoladowym, dipem ZERO KALORII, 100% dżemem lub samodzielnie. 




25 komentarzy:

  1. nie czuć smaku fasoli? bo raz robiłam brownie z czerwonej i jak dla mnie była strasznie wyczuwalna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuc tak pol na pol, jak dla mnie mniej niz w tym z czerwonej fasoli :) dodaj banana i wieksza ilosc odzywki albo aromatu + np. zurawine i nie powinien przeszkadzac Ci smak :)

      Usuń
  2. Cudowny fit przepis :) Jak każdy w sumie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tu zastoj, problemy zarlas co popadnie i zaraz znow cheat? Bezadziejna jestes

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadlam sam ryz i marchewke a pozniej to wymiotowalam, wiec cheat jak najbardziej mi sie nalezy bo przez kilka dni jadlam gora 500kcal niestety :(

      Usuń
  4. Ciekawy przepis, ale smaku chyba nie jestem w stanie sobie wyobrazić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy przepis, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda na prawdę smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. przepis jest naprawde intrygujacy a efekt koncowy wyglada smakowicie :) na pewno wyprobuje. a tak z czystej ciekawości, ile masz wzrostu?

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy można poradzić sobie jakoś bez blendera? Mam straszną ochotę na zrobienie tego ciasta ale niestety nie posiadam blendera :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Moze w maszynie jakiejs? Ewentualnie bardzo dokladnie rozgniesc widelcem lub sprobowac mikserem ale moze byc ciezko

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurcze, muszę w końcu spróbować bo wygląda totalnie obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zakręciłabym się koło Twojego pojemnika z jedzeniem :P dobrze, że wyzdrowiałaś, ja nadal chora...

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepraszam, że zawracam głowę, ale jakiej uzywasz stewii? Wyczuwasz smak? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielony listek w proszku, ja nie wyczuwam ale moi rodzice tak

      Usuń
  13. Nigdy nie robiłam ciasta z białej fasoli, za to polecam babeczki z czerwonej :)
    Pozdrawiam :)
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy przepis i to w dodatek zaskakujący, ale na niedzielną kawkę dla gości w sam raz :) Z chęcią go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takiego przepisu jeszcze nie widziałem i ciekaw jestem jak smakuje to ciasto. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ej, ja dopiero co przeszłam na dietę a Ty tu takie pyszności pokazujesz. Nie wiem czy się powstrzymam.

    OdpowiedzUsuń
  17. na jakiej wielkości formę podajesz składniki?

    OdpowiedzUsuń