niedziela, 26 kwietnia 2015

Marchewkowe "brownie" | dietetyczne, bez laktozy


Ciasto jest mocno wilgotne i zbite. Strukturą (jak to napisał ktoś w komentarzu) przypomina brownie. Smakuje według mnie świetnie. Stewię w przepisie możemy zastąpić 6 łyżeczkami ksylitolu lub miodem albo syropem z agawy. 
Jestem wielbicielką wszelakich przepisów z dodatkiem marchewki. Bo jest słodka, zdrowa i chrupiąca, a w plackach/placuszkach/ciasteczkach wilgotna. I można zjeść jej nawet pół... i nie przytyjemy :)

Składniki:
500g marchewki
100g mąki owsianej lub innej
3 białka
Spora ilość cynamonu
3-4 łyżeczki stewii
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
Przygotowanie:
Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Mąkę, cynamon, stewię i sodę mieszamy w misce. Marchewkę obieramy i ścieramy na małych oczkach. Dodajemy do suchych składników i mieszamy. Delikatnie łączymy z ubitymi białkami. Przekładamy do sylikonowej formy na keks lub metalowej wymarowanej masłem i obsypanej mąką. Pieczemy ok. 35-40 minut w 180 stopniach lub do suchego patyczka. 



Marchewkowy zawrót głowy Wiosenne słodkości!

35 komentarzy:

  1. Zdjęcia to Ty robisz przepiękne!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mozna dodac zoltka? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zgaduję, że to trochę takie marchewkowe brownie? świetny skład!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak :) aż dopiszę to do nazwy :)

      Usuń
  4. Uwielbiam marchewkowe ciacho, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham takie bez zbędnych składników jak cukier czy margaryna

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie, jak brownie. I ten prosty skład... Zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej a ty się odchudzasz? czy budujesz mięśnie?
    sorrki za pytanko,pytam bo chce wiedzieć czy osoby które chcą się odchudzać mogą jeść takie rzeczy jakie ty tu podajesz?

    OdpowiedzUsuń
  8. W formie muffinek można? Czas pieczenia się zmieni?

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda rewelacyjnie :)
    Mogę wpaść na kawałeczek? ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. WYSZŁO PRZEPYSZNE! Polecam wszystkim, bo zdrowe i niskokaloryczne, a można modyfikować po swojemu dodając orzechy lub bakalie :) i dziękuję! Tylko wydłużyłam czas pieczenia, ale to przez mój piekarnik pewnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ile razy ja już tutaj na blogu pisałam, że uwielbiam wszystko co marchewkowe?? :D:D pyszny przepis

    OdpowiedzUsuń
  12. Takim słodkościom to aż grzech odmówić!:)
    Zapraszam również do mnie na http://make-it-healthier.blogspot.com/ - także zdrowo i smacznie (mam nadzieję;P)

    OdpowiedzUsuń
  13. Too chyba wiem co wszamie na śniadanie w sobote ♡♡ czy ta porcja straczy na dwie osoby?? ����

    OdpowiedzUsuń
  14. Ile całość ma kalorii? I jak z rozkładem B/W/T? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z marchewkami - całość ma 536 kcal, 30/100/8 w całości

      Usuń
  15. Wygląda obłędnie, chętnie zjadłabym takie :)
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. a co można dać zamiast stewii? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miód, ksylitol, syrop z agawy, melase, ew. cukier trzcinowy

      Usuń
    2. A jaka ilość miodu lub cukru trzcinowego będzie odpowiadała 2-3 łyżeczkom stwii?

      Usuń
  17. Zrobiłem dzisiaj pierwszy raz ciacho z marchewy i wyszło kosmiczne. Do tego drugie z gruszkami od razu upiekłem i niestety poszły oba na raz !!! Gorąco polecam i pozdrawiam. Aha i polecam dodać 1-2 łyżeczki odtłuszczonego kakao do ciacha to już w ogóle wychodzi kosmicznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mniam, ciasta z marchewką pyszna są :)

    OdpowiedzUsuń
  19. A mi wyszła taka sucha masa.. nie dało się jej przelać do formy, musiałam ją "ubić" rękoma :( siedzi w piekarniku, może coś z tego będzie...

    OdpowiedzUsuń