piątek, 1 maja 2015

Szarlotka z delikatną pianką - bez mąki i cukru | dietetyczna, bez laktozy


Wczorajsze śniadanie było.. słodkie.. ale zdrowe :)
"Chodziła" za mną od jakiegoś czasu szarlotka, ale jak tu zjeść dobrą, słodką i mega cynamonową będąc na diecie? Bez problemu znalazłam na to sposób - zrobiłam szarlotke bez zbędnych dodatków - bez cukru, laktozy i mąki. Jednak miałam pewną wpadkę.. Nie wysmarowałam swojej formy.. masłem i ledwo co wyciągnęłam ciacho na talerz. Nie dałam za wygraną, wykroiłam, przełożyłam na talerzyk i zjadłam z ogromną satysfakcją.


Składniki:
100g płatków owsianych
20g lnu mielonego
2 białka
2 duże jabłka
3 łyżki ksylitolu 
4 łyżeczki stewii w proszku
Cynamon
Masło do wysmarowania formy
Przygotowanie:
Płatki owsiane wymieszane z lnem zalewamy kilkoma łyżkami gorącej wody. Formę smarujemy masłem i przekładamy napęczniałe płatki owsiane. Jabłka pozbawiamy nasienia, kroimy w kosteczkę. Wrzucamy do rondelka z odrobiną wody i sporą ilością cynamonu oraz stewią. Dusimy pod przykryciem przez kilka minut co jakiś czas mieszając. Białka ubijamy z ksylitolem na sztywną pianę. Jabłka przekładamy na płatki i dekorujemy ubitymi białkami. Pieczemy ok. 30 minut, do momentu aż białka będą miały złotawy (nie za ciemny) kolor. 


Wiosenne słodkości!

20 komentarzy:

  1. Taką zdrową szarlotkę z chęcią bym zjadła

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie.. Jaką masz stewie , bo chciałam kupić a w interenecie jest mnóstwoo w tabletkach, w proszku, puder.. No i nie wiem którą kupić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posiadam w tabletkach i w proszku :) w proszku używam do wypieków :)

      Usuń
    2. A moge wiedzieć czy ty kupujesz przez internet czy może w jakimś sklepie?

      Usuń
    3. kupuje najczęściej w Stokrotce

      Usuń
  3. żyć nie umierać z takim deserem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, wygląda przepysznie, czyli cos dla mnie :)
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Super szarlotka, ta pianka i jabłka, cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Iloma łyżkami/lyżeczkami zastąpić stewię i ksylitol trzcinowym cukrem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 łyżki cukru do piany, 4 łyżki cukru do jabłek

      Usuń
  7. Oj nie lubie takiej szarlotki :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie! Uwielbiam szarlotki więc bardzo chętnie wypróbuję :) Przy okazji chciałabym zaprosić na mojego nowego bloga o podobnej tematyce http://fresh-raspberry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń