niedziela, 21 czerwca 2015

Kremowa koreańska pasta sojowa


Ostatnio tyle eksperymentuje z wegetariańskimi przepisami, że to głowa mała! Pasty pokochałam, poważnie. Są kremowe, delikatne a zarazem wyraziste. Coraz to mniej przemawia do mnie mięso, jak już to jedynie drób. Nawet w mojej rodzinie teraz jada się rzadziej mięsa (może dlatego, że ja gotuje częściej).


Składniki:
250 g soi
1 mała cebula
1 duża marchewka
Ziele angielskie (2)
Curry
Liść laurowy (2)
Tymianek
Liść lubczyku
1 ząbek czosnku lub czosnek granulowany
2 łyżki musztardy

Przygotowanie:
Soje zalewamy na noc wodą (do jej poziomu).
Na następny dzień soję gotujemy przez ok. 2 h z przyprawami i posiekaną marchewką i cebulą.
Garnek zdejmujemy z gazu, wyciągamy ziele angielskie, liść laurowy. Dodajemy musztardę. Rozdrabniamy blenderem do gładkiej masy.

Nieziemsko smakuje z ogórkami!

Kremowa koreańska pasta sojowa 




12 komentarzy:

  1. Pisałaś na ig o ED. Masz jakieś rady dla osób z takim jak Twoj problemem? :(
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też coraz mniej ciągnie do mięsa. Za to baaardzo ciągnie mnie do twojej pasty :)


    shariankoweleben.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie! Uwielbiam takie pasty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hohoho brzmi pysznie ! :) Muszę spróbować i to koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy pomysł na pastę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie odzywki bialkowe polecasz? I jakie smaki? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi najbardziej podpasowały z Treca, SFD i KFD :) kokosowa, waniliowa, ciasteczkowa, karmelowo-mleczna

      Usuń
  7. Świetna ta pasta. Wygląda nieźle, a w smaku musi być przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda tak pysznie :( zapraszam do mnie http://muffinpeach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Szczegóły zabawy znajdują się tutaj: https://yourbetterchoice.wordpress.com/2015/07/25/poznajmy-sie-lepiej-czyli-liebster-blog-award/

    OdpowiedzUsuń
  10. Hmm, ciekawe, jak mi starczy odwagi to wypróbuję :)

    http://worshipingmornings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń