niedziela, 22 listopada 2015

Pełnoziarnista klasyczna pizza z szynką




Od dłuższego czasu przymierzałam się do jej zrobienia. Chciałam coś urozmaicić, wykonać coś w 100% zdrowego. I udało się!
"Spędzisz ze mną wieczór?" dostałam pytanie, odpowiedź była oczywista.
W weekendy nigdy mnie nie ma, a z racji tego, że jestem chora musiałam jakoś zabić nudę w domu.
Film, lampka wina i coś do jedzenia. Taki był plan. #Ciastki? Zamawiamy coś? Niee, zbyt banalne.
Chwila w kuchni, kilka minut w piekarniku i miałyśmy pyszną kolację.
Pełnoziarnistą pizze z samymi smakowitymi, zdrowymi dodatkami. Smakowała nawet członkowi rodziny, który jest "nie do końca przekonany do #healthylifestyle". 
Może Tobie również zasmakuje? :)

Zapraszam na stronę:
www.mojpieknystol.pl
Znajdziecie tam mnóstwo inspiracji. oraz piękne zastawy w każdym stylu.


Składniki na 1 pizzę (dla dwóch osób):
2 szkl. mąki pełnoziarnistej
1 łyżka oleju rzepakowego
1/2 łyżeczki cukru
1 łyżeczka soli himalajskiej
15 g drożdży
Sos:
2 łyżki koncentratu pomidorowego
2 łyżki ketchupu
1/3 łyżeczki czosnku granulowanego
1 łyżeczka bazylii
1 łyżeczka oregano
1 łyżeczka papryki czerwonej
1 łyżeczka ziół prowansalskich
Szczypta papryki ostrej
Dodatki:
1/2 kulki mozzarelli (najlepiej light)
Kilka plastrów szynki
10 małych pieczarek
1/2 papryki czerwonej
10 zielonych oliwek
1 łyżka kukurydzy

Przygotowanie:
Mąkę przesiewamy razem z solą.
Drożdże zalawamy 2 łyżkami ciepłej wody. Dodajemy cukier i łyżeczkę mąki. Gdy na zaczynie pojawi się pianka dodać do przesianej mąki i delikatnie wymieszać. Ciasto wyrabiamy z dodatkiem oleju rzepakowego i ok. 2/3 szkl. ciepłej (nie gorącej) wody. Powinno być lekko wilgotne. Formujemy kulkę i odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 min i przykrywamy ściereczką. 

Składniki na sos mieszamy. Dolewamy odrobinę wody aby struktura była lekko lejąca. 
Mozzarellę ścieramy na grubych oczkach. Pieczarki, paprykę i szynkę kroimy według uznania. Oliwki przekrawamy na pół.

Po upływie czasu ciasto wykładamy na stolnicę i wałkujemy aż będzie cieńkie. Brzegi zawijamy. Podpiekamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia ok. 7-10 min w 180 stopniach. Na ciasto wykładamy sos, pieczarki, szynkę, paprykę, oliwki i kukurydzę. Całość obsypujemy mozzarellą i ewentualnie posypujemy przyprawami (bazylia, oregano). Ciasto pieczemy do momentu aż boki będą zarumienione. 
Każdy dostosowuje czas pieczenia do swojego piekarnika oraz upodobań. 
Ja piekłam ok. 15-20 min w 200 stopniach i wyszła krucha :)








Mój piękny stół

6 komentarzy:

  1. oo nie ma to jak domowa pizza <3 taką na pełnoziarnistym cieście można jeść bez wyrzutów sumienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie, wypróbuję w domu bo w wynajmowanym mieszkaniu mam beznadziejny piekarnik gazowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale wygląda ta pizza, narobiłaś mi ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiej miłośniczce pizzy jak mi nie trzeba dwa razy powtarzać :D Dziś na kolację pizza <3

    OdpowiedzUsuń