czwartek, 26 listopada 2015

Tarta z czekoladowym musem i solonym karmelem (z czekoladą!)




Jestem pełna pozytywnej energii! Tyle zapału do pracy nie miałam chyba nigdy. Wszędzie mnie pełno. 

Coraz bliżej święta.. więcej pracy, pomysłów. Dlatego nie marnuję czasu i spędzam go relaksując się w kuchni. Przepis poniżej może nie ma minusowych kalorii, czy nie jest w 100% #fit ale na pewno jest bardzo zdrowy! Pełen jest zdrowych węglowodanów w postaci mąki pełnoziarnistej oraz płatków owsianych. Gorzka czekolada dostarcza nam magnezu, a masło witaminy A dobrej dla naszych oczów. Śmietanka? W takiej ilości na pewno nam nie zaszkodzi, wszystko jest dla ludzi :) 
Tarta smakuje według mnie genialnie. Połączenie głębi czekolady oraz solonego karmelu to zdecydowanie mój ostatni number one! 

Smacznego! :)


Spód:
180g mąki pełnoziarnistej lub owsianej
2 żółtka 
80g jogurtu naturalnego
30g masła lub margaryny
2 łyżeczki cukru trzcinowego lub ksylitolu

Na stolnicy wyrabiamy ciasto rękami. Nie może się ono kleić do rąk. Wałkujemy na cienko. Przekładamy na małą formę do tarty. Ugniatamy dłońmi boki. Nakłuwamy całość widelcem i pieczemy ok. 10 min w 180 stopniach

Mus czekoladowo-owsiany:
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady 70%
4 łyżeczki cukru trzcinowego lub ksylitolu
70g płatków owsianych

Całość zalewamy wodą i gotujemy do momentu aż czekolada się roztopi, a masa będzie gęsta.

Mus przekładamy na tartę. Całość pieczemy ok. 35 min. Odstawiamy do wystygnięcia.

Solony karmel:
4 łyżki cukru trzcinowego
1/4 szkl. wody
1 łyżka masła
8 łyżek śmietanki 30%
1/2 łyżeczki soli himalajskiej 

Cukier podgrzewamy w rondelku na średnim ogniu. Nie mieszamy łyżką, a rondelkiem! Ma się roztopić i pływać po dnie. Dolewamy wodę (uwaga! pryska!) Gotujemy ok. 1 minutę na średnim ogniu. Dodajemy śmietankę, nadal gotujemy (ok. 4 minuty). Dodajemy masło i sól. Ściągamy z gazu gdy masło się roztopi. Polewamy gotową tartę. 







Mój piękny stół

11 komentarzy:

  1. Mmmm, ale boska <3
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne fotografie :) Poza tym kocham karmel, to mój ulubiony smak ze wszystkich! Masz świetne podejście do zajęć, które prowadzisz oraz młodszych uczestników, aż żałuję, że nie jestem w gim :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. dobrze zrozumiałam, przygotowując masę powinnam zagotować wodę, wrzucić płatki, cukier oraz czekoladę? (woda ma się połączyć z czekoladą?) Ile w takim wypadku ma być tak mniej więcej wody? :)

    A może mam oddzielnie przygotować składniki, płatki na wodzie, a czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję ;) czekają nas teraz fajne zakupy jak tylko vouchery dojdą! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń