sobota, 12 grudnia 2015

Fasolowe ciasto czekoladowe | bezglutenowe



Ciasto świetne na Święta dla osoby, która się odchudza, chce coś urozmaicić lub prowadzi zdrowy tryb życia. Jest pyszne, wilgotne i mocno czekoladowe - mimo, że bez czekolady. Na drugie śniadanie lub deser po obiedzie idealne. Ma niewiele kalorii, jest naturalnie słodkie dzięki stewii i bananowi.

Składniki: 
1 puszka fasoli (fasole należy dobrze opłukać w zimnej wodzie)
5 łyżek naturalnego kakao
20 g stewi (puder)
1 duży banan
2 jajka (białka, żółtka osobno)
60 g jogurtu naturalnego
3 łyżki wiórków kokosowych
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia (może być bezglutenowy)
Cynamon, przyprawa do piernika
Przygotowanie:
Białka ubić ze szczyptą soli.
W osobnej miseczce zblenderować żółtka, fasolę, jogurt i banana. Dodać proszek, stewię oraz kakao.
Wymieszać delikatnie z białkiem. 
Keksówkę wysmarować odrobiną masła i obsypać mąką pełnoziarnistą. 
Piec ok. 45 minut (do suchego patyczka) w 180 stopniach.










15 komentarzy:

  1. wiele słyszałam o tym cieście, muszę je wreszcie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fasolowe jeszcze przede mną, ale zrobię, na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  3. fasolowe wypieki jeszcze przede mną, ale ta wersja jest bardzo kusząca :)
    http://iwonka-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli stewie chcę zamienic nasyrop klonowy to ile go użyć?

    OdpowiedzUsuń
  5. Trochę inspiracji w Twoim blogu znalazłem, może któreś z dań trochę zmodyfikuje i sam u siebie wykorzystam?
    pozwolisz? ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chętnie bym spróbowała takiego fasolowego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo, trochę inne od tego, które ja zamieściłam na blogu :) moje jest typowo wilgotne, jak brownie a Twoje bardziej wyrośnięte ;) też fajne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo, trochę inne od tego, które ja zamieściłam na blogu :) moje jest typowo wilgotne, jak brownie a Twoje bardziej wyrośnięte ;) też fajne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis ❤

    OdpowiedzUsuń