sobota, 13 lutego 2016

Gryczane wegańskie racuchy



Heja hej!
Wrzucam przepis na wegański obiad albo i śniadanie. 
Ja wcinam te racuchy przeważnie w piątki, gdy nie należy jeść mięcha (które tak bardzo kocham). Kiedyś próbowałam zostać wegetarianką.. Wytrzymałam 3 tygodnie. To nie dla mnie. Jestem typowym mięsożercą (i rybożercą też), choć schabowego nie lubię. Jajecznica na boczku, łosoś, sznycle z indyka.. ah.. nie potrafię z tego zrezygnować. Ale mam dni kiedy jem jak typowa wegetarianka, a nawet weganka. Od tak, bo lubię. 
Dlatego niżej podsyłam Wam przepis na zdrowe racuchy na mące gryczanej, która zawiera duże ilości magnezu, fosforu, potasu i wapnia. 
Zawiera lizynę, która jest niezbędna w budowie białek i wchłanianiu wapnia. Dodatkowo dzięki tyrozynie, leucynie, izoleucynie i tryptofanie łagodzi stres i poprawia humor. 


Składniki: 
1/2 jabłka
80g mąki gryczanej
1 łyżeczka lnu mielonego
5 łyżek mleka roślinnego (lub więcej)
1 łyżeczka stewii + do posypania
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka drożdży instant 
Olej kokosowy do smażenia
Przygotowanie:
Drożdże mieszamy z mąką. Len zalewamy 3 łyżkami ciepłej wody. Dodajemy do mąki razem ze stewią i cynamonem. Dolewamy mleko. Kroimy 1/2 jabłka w malutką kosteczkę. Dorzucamy do masy, dolewamy ewentualnie mleko lub wodę aby masa była dobra do formowania, ale nie za rzadka. Odstawiamy na 20 minut miske w ciepłe miejsce i przykrywamy ściereczką. 
Smażymy na oleju kokosowym. Gotowe racuchy podajemy posypane stewią lub cukrem pudrem.




6 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo pysznie, muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam placki, placuszki i naleśniczki więc chętnie się skuszę ! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę zrobić na śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjnie to wygląda ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają zachęcająco :D
    Chętnie wypróbuje ten przepis.

    OdpowiedzUsuń