czwartek, 3 marca 2016

Ciasteczka fasolowe kokosowo-waniliowe. Wegańskie, bezglutenowe (opcjonalnie)





Fasola leżała u mnie na klatce już dobry miesiąc. Nikt się nie chciał za nią zabrać, ja po 3 nieudanych próbach stworzenia nowego przepisu zwątpiłam.. i tak została samotna wśród pomidorów na spaghetti bolognese. 
Dobra. Kolejna próba czekoladowego brownie.
Nie mam kakao. Brawo Iza, brawo. 
Przyszalałaś, brownie bez kakao, czekolady. Na pewno się uda, mhm. 
Banan wrzucony do miski, fasola przepłukana. Cóż zrobić? Na głupotę (bo nie sprawdziłam), zapominalstwo (bo zapomniałam jak zwykle) i chęć na słodkie (pierwszą od dawna) nie ma rady.
I tak powstały ciasteczka z dodatkiem kokosa i wanilii. Zamiast jajek rolę "kleju" odgrywają banany, a zamiast mleka czy jogurtu wlałam wodę. Z myślą o wegańskich przyjacielach. I o niejadkach glutenu. Otręby spokojnie możemy zastąpić mąką bezglutenową lub otrębami gryczanymi, które jednak mogą zawierać niewielkie ilości glutenu. 


Składniki na 12 duuużych ciastek:
1 puszka fasoli (czerwona lub biała)
1 opakowanie budyniu waniliowego (bezglutenowego)
2 duże banany
3 łyżki wiórek kokosowych
3/4 szkl.otrębów (dowolnych) lub 1/2 szkl. mąki kukurydzianej
2 duże łyżki mąki gryczanej lub kukurydzianej
1 łyżeczka proszku do pieczenia (bezglutenowego)
2 łyżeczki naturalnego olejku waniliowego
+ woda 
Przygotowanie: 
Fasolę płuczemy w zimnej wodzie. Banana obieramy i dzielimy na kwałki.
Wszystko zblenderować z dodatkiem wody. Proste, no nie? :)
Ciasto ma być gęste, wilgotne. 
Blachę wykładamy papierem do pieczenia. 
Formujemy łyżką okrągłe kształty. Pieczemy ok. 30 min w 180 stopniach aż lekko stwardnieją.








4 komentarze:

  1. te ciasteczka wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładne zdjęcia! Bardzo lubię takie ciasteczka - proste w wykonaniu, smaczne i zdrowe ;)

    OdpowiedzUsuń