środa, 16 marca 2016

Pełnoziarniste pity


Wybaczcie opóźnienie, przepis jest dopiero dziś.. myślę jednak, że warto było poczekać kilka dni.

Przez ostatnie kilka tygodni miałam ochotę na.. kebsa. Najzwyklejszego, normalnego kebsa.
Ale zawsze nie mialam czasu iść na niego, albo nagle przechodziła mi ochota i na cheata jadłam co innego.. Więc sama wykombinowałam sobie te cuda w domu! W zdrowej wersji. 
Składniki do środka mogą być dowolne.. od kurczaka do baraniny. Z warzywami, lub bez. 
Więc nic tylko zajadać się zdrowym KEBSEM!

Składniki na 6 pit:
2 szkl. mąki pełnoziarnistej
1 łyżka oleju rzepakowego
1 łyżeczka cukru
20g drożdży
1 łyżeczka soli himalajskiej
2/3 szkl. ciepłej wody
Przygotowanie:
Zaczyn: rozkruszyć drożdże, dodać cukier, 3 łyżki mąki pełnoziarnistej i 1/3 szkl. ciepłej wody. 
Odstawić na 15 minut aż wyrośnie. 
Do miski wsypujemy mąkę i sól. Dodajemy olej, wodę i zaczyn. 
Wyrabiamy ręką. Ciasto powinno być elastyczne i dobrze odchodzić od ręki. 
Miskę przykrywamy ściereczką i odkładamy na ok. 1h.
Ciasto dzielimy na 5/6 kulek, które wałkujemy na średnicę ok. 12-15cm.
Układamy na blaszcze wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 5-7 minut.





6 komentarzy:

  1. przez Ciebie i mi się chce kebaba :D ale zwykle udaje mi się te ochotę zajeść domową tortillą :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Jak zwykle świetny i cieszący oko przepis! :) Jak zwykle zapewniam, że na bank skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie potreningowe jedzenie, jednak ja sama ciasta nie robię. Szukam zawsze w sklepie takich pit, z dobrym skladem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Smakowite zdjęcia :-D Mam pytanie, czy pity wychodzą miękkie, tak że można je zwijać czy są sztywne i kruche? Pozdrawiam. Sylwia.

    OdpowiedzUsuń