środa, 9 marca 2016

Sajgonki z kurczakiem curry (spring rolls)


Zwijanie sajgonek nie należy do umiejętnośći, która przychodzi mi lekką ręka.
Co się namęczę, naganiam, nawyginam to moje. 
No ale lubie sajgonki. Są zdrowe, lekkie i można je modyfikować na miliony sposobów! 
(Choć z serem pleśniowym nie są najlepsze, nie próbujcie ;/)
Mnie szczerze mówiąc same zdjęcia mocno zachęcają, w końcu przyświeciło słońce na "sesji"! 
Brakowało mi tych promyczków.. oj brakowało.

Pewnie część z Was nie wie nic (albo mało) o sajgonkach. Więc pare słów. Sajgonki - inaczej krokiety wiosenne (ha! ale trafiłam) czyli popularne danie kuchni chińskiej/wietnamskiej. Mogą być spożywane na zimno, smażone itd. Nazwa angielska "spring rolls" jest dosłownym tłumaczeniem nazwy chińskiej. Polska popularna nazwa "sajgonki" odnosi się raczej do bardziej w Polsce znanej wersji wietnamskiej. 

Składniki:
Kilka aruszów papieru z tapioki/ryżowego
1/4 papryki czerwonej
Garść mixu sałat
100g kurczaka
1 łyżeczka oleju sezamowego
2 łyżeczki sosu sojowego
Do smaku:
Kurkuma
Curry
Sól himalajska
Papryka ostra
Czosnek granulowany
Olej kokosowy do smażenia
Przygotowanie:
Kurczaka kroimy w kosteczkę. 
Marynujemy w oleju, sosie i przyprawach przez całą noc lub 5-6h.
Następnie smażymy na złoto. 
Paprykę kroimy na malutkie, krótkie paseczki. 
Papier moczymy według tego co pisze na opakowaniu (zimna/ciepła woda).
Nakładamy odrobinę kurczaka, jeden mini listek sałaty i paprykę. Zawijamy boki i zwijamy w rulonik. Smażymy na oleju kokosowym. Podajemy z sosem sojowym. 








4 komentarze:

  1. Super! Na pewno wypróbuję przepis:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brakowało mi Twoich przepisów, zdecydowanie! :)
    Fajna propozycja i piękne podanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, wygląda rewelacyjnie :D

    OdpowiedzUsuń