wtorek, 6 września 2016

Ciasto śniadaniowe z jajem i salami




Przestałam się lubić ze słodkimi śniadaniami. Omlety, owsianki, ciasta.. powoli odchodzą ale nie na stałe, są w moim jadłospisie raz na jakiś czas. Nadeszła nowa era. Powróciły różnorodne sery, szynki, salami, boczek i jaja. Oczywiście w umiarze. 
Miałam ochotę na coś innego, sycącego i wytrawnego. Jajecznica się znudziła, kanapki też.. Więc umieszałam i upiekłam takie coś. Powiem Wam.. tego się nie spodziewałam. Było to naprawdę BARDZO dobre. Sama siebie chwalę, wiem. 
Lubie dobre jedzenie i dzielę sie z Wami tylko tym dobrym co upichcę. Inspiracji szukam wszędzie. Przez vlogi, blogi, po restauracje i stare książki/gazety kulinarne. Mieszam, smakuje, kombinuje. 
Spróbujcie koniecznie tej nowości :)


Składniki na jedną keksówkę:
3 filiżanki mąki owsianej
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli himalajskiej
1 jajko
1 szklanka mleka
2 łyżki stopionego masła klarowanego
3 łyżki jogurtu
10 plastrów salami pokrojonych w kosteczkę
1 kulka mozzarelli (rozdrobniona)
+ 2 jajka
+ 2 łyżki parmezanu
+ Olej kokosowy + mąka owsiana do obsypania keksówki
Przygotowanie:
Wszystkie składniki (od mąki do mozzarelli) wymieszać. 
Przełożyć 3/4 masy do obsypanej keksówki. Wbić dwa jajka, nałożyć resztę masy i posypać parmezanem. Piec ok. 40 min w 180 stopniach do zarumienienia.




3 komentarze:

  1. Jak duzej keksowki uzylas? Moglabys podac dokladniej ilosc maki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąki ok. 150g. Struktura ciasta powinna być gęsta. Ja robie wszystko na oko :)
      Keksówka miała - 20x11 :) Inne rozmiary (większe) też będą w porządku, ciasto jedynie nie będzie aż tak wysokie ;)

      Usuń