sobota, 24 czerwca 2017

Dietetyczne ciasto jogurtowe z truskawkami i gorzką czekoladą | bez glutenu, bez cukru |



Sezon na truskawki w pełni czyli najlepszy okres w roku wciąż trwa.
Gdy znudzą nam się truskawki ze śmietaną warto wrzucić je do ciasta. Chociaż ja w wersji "bez niczego" jem dziennie truskawki w ilości ok. 500g-1kg. Dlaczego?
Bo to smak mojego dzieciństwa oraz źródło minerałów i witamin. 
Warto jednak zjeść również ciasto z truskawkami. 
Delikatne, puszyste, bez cukru i glutenu. Najlepsze jakie jadłam! 
Do tego kawałki czekolady... mniam! 
Macie ochotę na sobotnie pieczenie? To trafiliście idealnie! Chwila roboty i pyszne ciasto do kawy lub wody z miętą gotowe. 

Na Instagramie "czarnagodzina" znajdziecie opinie i zdjęcia osób (oznaczone), które już je próbowały... i polecają!
Posmakuje każdemu! 

Składniki:
1 szkl. mąki kukurydzianej (ok. 10 łyżek) 
1 jajko 
200g jogurtu naturalnego 
3 łyżki ksylitolu lub cukru trzcinowego 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
Garść umytych i posiekanych truskawek 
2-3 kostki gorzkiej czekolady lub surowe kakao 

Przygotowanie: 
Wszystkie składniki mieszamy, przekładamy do formy, posypujemy truskawkami i pokrojoną gorzką czekoladą. Pieczemy 40min w 180 stopniach. Ja użyłam silikonowej keksówki 27x14, jednak gdy mam tylko metalową to smarujemy ją masłem lub olejem i obsypujemy mąką.





Fit przekąski z superfoods

6 komentarzy:

  1. wlasnie upieklam, genialne! mniammmm

    OdpowiedzUsuń
  2. Już zapisuję ten przepis! Na pewno zrobię.
    https://julias-cooking.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. napewno spróbuje! akurat wersja dla mnie i nie będę musiała już modyfikować :P zapraszam do siebie po inspiracje http://zdrowoipysznienatalerzubykatarzynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. A można zastąpić inna mąka niż kukurydziana ?

    OdpowiedzUsuń